کد خبر: 819125
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
مدیر کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری:
مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری کشور گفت: احیا غذاهای سنتی و بومی، ظرفیت ویژه ای در حوزه جاذبه های گردشگری به شمار می رود.

به گزارش «جوان» به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، علی نعمتی زرگران در باره اهداف برگزاری رویداد چهارمین رویداد سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری، بیان کرد: سفره ایرانی، فرهنگی و گردشگری، با هدف معرفی ظرفیت های گردشگری کشور در زمینه غذا و سفره ایرانی برگزار می شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه گردشگری، صنعتی نو پا و نو ظهور در کشور ما محسوب می شود، ابعاد ناشناخته ای در این حوزه وجود دارد که با برگزاری رویدادهایی از این دست می توان در صدد شناسایی و استفاده حداکثری از این نوع ظرفیت ها برآمد.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری کشور با اشاره به لزوم معرفی ظرفیت های گردشگری به مردم و فعالان این حوزه گفت: موضوع غذای سنتی یکی از موارد بسیار مهم در تاریخ کشور است که استفاده از ظرفیت های آن، هم از لحاظ اقتصادی و هم جاذبه های گردشگری، باید مورد توجه قرار گیرد.

نعمتی زرگران افزود: برگزاری رویداد سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری موجب آشنایی مردم با غذاهای سنتی در مناطق مختلف می شود و همچنین فرصتی برای آشپزان به منظور سنجش توانایی خود، است.

وی با اشاره به غذاهای بومی ایرانی به عنوان پر سابقه ترین غذاهای سنتی دنیا تصریح کرد: به واسطه حفظ تاریخچه غنی ایران باستان و جلوگیری از ورود فرهنگ های بیگانه در حوزه طبخ غذا، این رویداد فرصت بسیار مناسبی برای عملیاتی کردن این مباحث به حساب می آید.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری کشور تاکید کرد: شناسایی غذاهای غذای سنتی و بومی توسط رستوران ها و عرضه آن ها در مراکز پذیرایی، از جمله فواید دیگر رویداد سفره ایرانی، فرهنگی و گردشگری است.

نعمتی زرگران با اشاره به محوریت غذای نذری در رویداد سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در مشهد، افزود: در این رویداد که با حضور چهار استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و سمنان در منطقه چهار با محوریت نذر برگزار می شود و از طرفی با توجه به ظرفیت مذهبی شهر مشهد، تاریخچه و اصالت آن، غذای نذری در کنار غذای سنتی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار