کد خبر: 819124
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نمایشگاه کتاب بلگراد؛
ابراهیمی ترکمان، با اشاره به اهمیت آموزش زبان فارسی در جهان، گفت: قطعا کار آموزش زبان فارسی کار پرهزینه‌ای است و دولت باید توجه ویژه‌ای به بودجه بنیاد سعدی داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی، دکتر ابوذر ابراهیمی ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دبیر هیات امناء بنیاد سعدی در حاشیه حضور در شصت و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد و بازدید از غرفه بنیاد سعدی، درباره فعالیت های این سازمان در راستای آموزش زبان فارسی در جهان، گفت: موضوع گسترش زبان فارسی درخارج از کشور از سال 1389و بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به عهده بنیاد سعدی قرار داده شده و کارهای ستادی اعم از برنامه ریزی، سیاستگذاری و همچنین تدوین کتاب‌های آموزشی بر عهده این بنیاد است.

وی افزود: کارهای صف در خارج از کشور بر عهده رایزنان فرهنگی است که خوشبختانه با تفاهم نامه‌ای که میان بنیاد سعدی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منعقد شده همکاری‌ها بسیار خوب و بدون مشکل در حال انجام است.

دبیر هیات امناء بنیاد سعدی درباره اقدامات ضروری که باید از سوی بنیاد سعدی در خارج از کشور انجام شود، گفت: به نظر من شیوه‌ای که بنیاد سعدی به ریاست آقای دکتر حدادعادل در پیش گرفته است، شیوه مناسبی است و برنامه‌ریزی‌های درستی انجام شده است که باید سرعت و کمیت کار افزایش پیدا کند. به نظر من در آینده نه چندان دور آثار این فعالیت‌ها روشن خواهد شد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار