کد خبر: 819122
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
رئیس آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو:
حسین رستگار ظهر چهارشنبه در دوازدهمین گردهمایی مدیران آزمایشگاه کنترل غذا و داروی کشور که در گرگان برگزار شد، گفت: ۹۷ درصد داروی موردنیاز کشور در داخل تولید می‌شود و یکی از برنامه‌های جدی وزارت بهداشت، تمرکز برای افزایش کیفیت داروهای تولید داخل است.
مهر: حسین رستگار ظهر چهارشنبه در دوازدهمین گردهمایی مدیران آزمایشگاه کنترل غذا و داروی کشور که در گرگان برگزار شد، گفت: ۹۷ درصد داروی موردنیاز کشور در داخل تولید می‌شود و یکی از برنامه‌های جدی وزارت بهداشت، تمرکز برای افزایش کیفیت داروهای تولید داخل است.

وی بابیان اینکه که رسیدن به این هدف بزرگ نیازمند همراهی و همکاری همه بخش‌ها و ارگان‌ها است، افزود: کارخانه‌های تولید داروی کشور با بهره‌گیری از توان بالای تجهیزات و کارشناسان توانمند، قابلیت دستیابی به این هدف بزرگ رادارند و می‌توانند دغدغه‌های جامعه در این بخش را برطرف کنند.

رستگار گفت: بیش از ۵۰ درصد لوازم‌آرایشی بهداشتی کشور از طریق قاچاق وارد می‌شود که استفاده طولانی‌مدت از آن منجر به آسیب‌هایی به پوست می‌شود.

وی اظهار کرد: یکی از اهداف مهم سازمان غذا و داروی کشور، تهیه و توزیع دارو، غذا و تجهیزات سالم به مردم است اما در این میان برخی رفتارهای نادرست مانند قاچاق، آسیب جدی به این هدف بزرگ وارد می‌کند.

 رئیس آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و داروی کشور همچنین بر لزوم فرهنگ‌سازی برای تغییر فرهنگ تغذیه مردم تأکید کرد و افزود: مصرف بی‌رویه غذا در وعده‌های سه‌گانه، عوارض جدی بر جسم و روح مردم ایجاد می کند و در طولانی مدت می‌تواند زمینه بروز بیماری‌های فراوان باشد.

رستگار با اشاره به اینکه سلامت‌محوری یکی از ارکان مهم تلقی می‌شود، اظهار کرد: اگر بخش سلامت آسیب ببیند و نتواند خوب کار کند، حوزه بهداشت دچار مشکل خواهد شد، پس لازم است هرکدام از ما وظایف خود را به‌درستی انجام دهیم تا کالاهای سلامت‌محور به دست مردم برسد.

وی در ادامه بر لزوم سرمایه‌گذاری برای بسته‌بندی کالاهای تولیدی کشور تأکید کرد و گفت: برخی از محصولات ایران به دلیل نبود برنامه‌ریزی درست دربسته بندی‌های مناسب، به شکل فله‌ای به بازرگانان کشورهای دیگر فروخته می‌شود و در آن کشور باا بسته بندی و برند جدید به فروش می رسد.

رستگار به معرفی برنامه‌های اولویت‌دار بخش آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا پرداخت و گفت: این برنامه‌ ها از شهریورماه ۹۵ آغازشده و تا شهریورماه ۱۳۹۶ ادامه دارد و استقرار سامانه نرم‌افزاری یکپارچه مدیریت آزمایشگاه «lims» در سطح کشور مهم‌ترین آنهاست است که در دست پیگیری است.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه‌های مهمی که در سطح کشور در حال پیگیری است صدور مجوز الکترونیکی درزمینهٔ آزمایشگاه‌های همکار و مجاز است که تا پایان سال جاری به سرانجام خواهد رسید.

وی با اشاره به یکی از کارهای بزرگی که در سطح کشور اجرا شد، گفت: یکی از کارهای بزرگی که در کشور انجام گرفت این است که تا سال قبل ۱۱۵ آفت‌کش در آزمایشگاه مرجع قابل آنالیز بود اما تا پایان شهریور امسال تعداد آفت‌کش‌های قابل آنالیز به ۴۲۶ عدد رسید.

رئیس آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و داروی کشور اظهار کرد: متاسفانه یکی از بزرگترین تقلب ها در زمینه افزودنی هاست که با کمک دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال برطرف کردن آن هستیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار