کد خبر: 818966
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۰
مدير مسئول روزنامه جوان:
دكتر عبدالله گنجي، مدير مسئول روزنامه جوان به بهانه برگزاري نخستين جايزه ايثار و رسانه، رسالت رسانه‌ها را انتقال پيام ايثار به نسل‌هاي آينده عنوان كرد.
به گزارش «جوان»، تني چند از مديران و فعالان عرصه رسانه به بهانه برگزاري نخستين نشان و جايزه ايثار و رسانه، نظرات، پيشنهادات و ديدگاه‌هاي خود را مطرح كردند. «نشان و جايزه ايثار و رسانه» طرحي ابتكاري از دبيرخانه فرهنگ و ايثار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است كه براي ترويج فرهنگ ارزشي ايثار و فداكاري در سطح جامعه و تقدير از فعالان اين حوزه برنامه‌ريزي و اجرا مي‌شود. «عبدالله گنجي» مدير مسئول روزنامه «جوان» با تأكيد بر اينكه كه مايه‌هاي ايثار و فرهنگ ايثار در فرهنگ تشيع نهادينه شده و داراي سابقه‌اي طولاني است، افزود: رسالت رسانه در اين است كه اين سابقه درخشان را به درستي به نسل‌هاي جديد و آينده منتقل كند.

وي اهداي نشان و جايزه ايثار و رسانه را طرحي هويت‌بخش، شخصيت‌ساز و انگيزشي توصيف و خاطر نشان كرد: وقتي روزنامه‌نگاري شاهد به بار نشستن نتايج تلاش خود است و مي‌داند كارهاي او ديده شده است و مورد تقدير قرار مي‌گيرد، انگيزه زيادي براي ادامه راه در او ايجاد مي‌شود. «اسماعيل علوي يگانه»، دبير سرويس پايداري روزنامه «ايران»، درخصوص نقش روزنامه‌نگاران در گسترش فضاي عمومي ايثارگري در جامعه گفت: نه‌تنها به عنوان يك روزنامه نگار بلكه به عنوان يك شهروند و كسي كه در اين جامعه در حال زندگي است، علاقه‌مند به گسترش فرهنگ ايثار برخاسته از معنويت و نوعدوستي هستم.

به طريق اولي وقتي دسترسي به رسانه دارم و مي‌توانم بنويسم، رسالت خود مي‌دانم كه در اين رابطه تلاش‌هايي داشته باشم. «كوروش شجاعي» مدير مسئول روزنامه «خراسان» نيز تصريح كرد: با توجه به اينكه ما از سال‌هاي دفاع مقدس فاصله گرفتيم و نسل فعلي شايد آنگونه كه بايد با دستاوردهاي دفاع مقدس آشنا نباشد، تصور من اين است كه يك بار ديگر به پردازش بحث ايثار و شهادت بپردازيم و مسئولان و دلسوزان كشور كلمه ايثار و شهادت را باز‌خواني كنند. شجاعي در خصوص نشان و جايزه ايثار و رسانه و اينكه اين جايزه تا چه حدي مي‌تواند در ارتقاي فرهنگ ايثارگري در جامعه مؤثر باشد، ضمن اشاره به اينكه پرداختن به موضوع ايثار در رسانه‌ها نبايد به عنوان هدف روزنامه‌نگاران مطرح شود، گفت: پرداختن به مقوله ايثار يك وظيفه ديني و ملي است و اميدوارم از همه استعدادهاي كشور استفاده شود و تنها به تهران محدود نباشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار