کد خبر: 818965
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹
يك مسئول در صداوسيما از بازگشت به جريان تله فيلم‌سازي خبر داده است
خبرهاي تازه از احياي جريان تله فيلمسازي در صداوسيما حكايت دارد.
فرزين ماندگار
خبرهاي تازه از احياي جريان تله فيلمسازي در صداوسيما حكايت دارد. پس از بحراني شدن شرايط مالي سازمان صداوسيما، اين سازمان توليد تله فيلم را كاهش داد و به تدريج توليدات در اين زمينه به صفر رسيد. اين توقف در توليد به طور مستقيم روي امنيت شغلي عوامل ساخت فيلم تأثيرگذار بود؛ چراكه بخشي از عوامل سينما از جمله بازيگران طي سال جذب پروژه‌هاي توليد تله فيلم مي‌شدند و از اين طريق شرايط كار براي آنها فراهم بود.

البته توليد تله فيلم از معايب عديده‌اي رنج مي‌برد كه راه ارتباط مؤثر با مخاطب را سد مي‌كرد. معايبي كه انتظار مي‌رود در دوره جديد رفع شود. «جوان» چندي پيش طي گزارشي به اين مسئله پرداخته بود. روز گذشته بهرنگ ملك‌محمدي، كارشناس تله‌فيلم در مركز امور نمايشي سيما با نويد آغاز دوباره جريان تله‌فيلمسازي به صورت جدي به «مهر» گفت: توليد تله فيلم در مركز امور نمايشي سيما به عنوان يك جريان تقريباً دو سال متوقف بود البته در اين مدت به صورت پراكنده تله‌هايي توليد مي‌شد، اما در دوره قبلي رياست سازمان صدا و سيما عملاً كار جدي تله‌فيلم نداشتيم.

خوشبختانه در سيستم جديد رويكرد مثبتي نسبت به توليد تله‌فيلم وجود دارد و ما در تلاشيم تا با بررسي آثار رسيده، بهترين‌هايش در جريان توليد قرار بگيرد. ملك محمدي در اين‌باره مي‌افزايد: اگر سابقاً توليد انبوه تله را در اين مركز شاهد بوديم به دليل برنامه‌ريزي چند ساله بود، الان ما بايد بعد از توقف دو ساله يك بازگشت سخت داشته باشيم. مديريت كلان به اين نتيجه رسيده است كه تله فيلم را به سمت كارهاي مناسبتي سوق دهد و براي حوزه‌هاي مختلف، طرح‌هاي متفاوتي را در نظر دارد به همين خاطر در ابتداي امر عمده برنامه‌ريزي ما بر توليد تله‌هاي مناسبتي است.

به گزارش «جوان»، تله فيلم‌هايي كه در صداوسيما توليد مي‌شد از معايب عمده رنج مي‌برد كه انتظار مي‌رود در دوران تازه اين آسيب‌ها رفع شود. اغلب تله‌فيلم‌ها از ضعف قصه رنج مي‌بردند و توان درگير كردن مخاطب را نداشتند. فضاسازي‌ها در قاطبه تله‌فيلم‌ها شبيه به هم بود. اغلب موضوعات اجتماعي تلخ را دستمايه داستان قرار مي‌دادند. جذب مخاطب جزو اولويت‌هاي توليدكنندگان و فيلمسازان تله تئاتر نبود و اين مسئله به خوبي در آثار قابل مشاهده بود. در حال حاضر بسياري از آثار سينمايي ما كه اكران مي‌شود، قالب تله دارند ولي سخت مي‌توان اين موضوع را به صاحبان اثر تفهيم كرد. متأسفانه عنوان تله‌فيلم به كار سردستي گفته مي‌شد در صورتي كه اينگونه نيست. تله‌سازي يك شيوه مهم در تلويزيون‌هاي مهم دنياست و اين مسئله در ايران تا به حال جدي گرفته نشده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار