کد خبر: 818838
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
۲۰ دستگاه آمبولانس پیشرفته بنز اسپرینتر ۳۱۵ به ناوگان اورژانس پيش بیمارستانی استان اصفهان اضافه شد.

رئیس اداره اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با توجه به اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور، ناوگان جدید آمبولانس‌های پیشرفته اورژانس پیش‌بیمارستانی در شهرستان‌های استان اصفهان توزیع می‌شود.

عليرضا قاسمي افزود: مراسم توزیع این ناوگان، سوم آبان ماه جاری با حضور مسئولان استانی و ریاست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در محل این دانشگاه برگزار می‌شود.

وي ادامه داد: در این مراسم، ۵۰ دستگاه آمبولانس با پیشرفته‌ترین امکانات روز دنیا و قابلیت‌های ویژه برای حمل بیماران تصادفی، قلبی، ریوی و سایر بیماران بین شهرستان‌های استان توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه از مجموع این آمبولانس‌ها، تعداد ۲۰ دستگاه به شهرستان اصفهان اختصاص دارد، گفت : پایگاه‌های جاده‌ای به خصوص در محور شمال به جنوب به دلیل ترددهای زیادی که از این محور انجام می‌شود، در اولویت اختصاص آمبولانس‌های جدید قرار دارند.

قاسمی با بیان اینکه این آمبولانس‌ها ویژه مناطق گرمسیر و سردسیر است و بر اساس اقلیم جغرافیایی مناطق، به شهرستان‌ها تخصیص می‌شود، افزود: راحتی بیمار در کابین عقب، به دلیل سیستم ویژه تعبیه شده روی برانکارد و همچنین امکان انجام خدمات ویژه برای بیماران از قابلیت‌های این آمبولانس‌هاست.

رئیس اداره اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه این خودروها دارای موتور دیزلی هستند و از سوخت گازوئیل استفاده می‌کنند،ادامه داد: اعتبار لازم برای تهیه هر آمبولانس، ۴۵۰ میلیون تومان بود که از محل اعتبارات وزارت بهداشت کشور تامین شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار