کد خبر: 818836
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان از راه‌اندازی خانه‌های مسافر در استان در آینده نزدیک و اجرای آزمایشی این طرح در هفت شهرستان خبر داد.
راه اندازي خانه های مسافر در اصفهان

فریدون الهیاری با اشاره به اینکه اقامتگاههای بومگردی در استان اصفهان مورد استقبال خوب گردشگران بوده است، گفت : این نوع از اقامتگاه به منظور رفاه و جذب گردشگران درمحیط بومی هراستان ایجاد میشود اما باید بدانیم که هدفی فراتر از اقامت یک شبه مهمان و یا قرار گرفتن در محیط روستایی دارد و با یک هتل سنتی متفاوت است.

وی افزود: به عبارت دیگر اقامتگاه بومگردی استفاده از یک ساختمان میراثی و یا سنتی با کاربری هتل نیست بلکه شامل یک خانه با زن و مرد بومی محل است که در کنار زندگی معمولی و پخت غذای محلی خود ما را مهمان میکنند.

مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان ادامه داد: در این خانهها به شکلی کاملا واقعی در یک زندگی بومی در محله یک شهر یا روستا قرار می گیریم و با فرهنگ، آداب زندگی و غذایی آن منطقه به شکلی کاملا واقعی روبرو میشویم.

وی با اشاره به اینکه همچنین طرح ایجاد خانه مسافر در اصفهان نیز مورد بررسی قرار گرفته و استانداردهای آن تدوین میشود، ادامه داد: از اهداف راهاندازی خانه مسافر افزایش ظرفیتهای اقامتی استان است چراکه با توجه به گستردگی حضور گردشگران در طول سالهای گذشته و با توجه به افق هدف افزایش تعداد گردشگران تا سال ،۱۴۰۴ هتلها و مکانهای اقامتی اصفهان هنوز پاسخگوی این ظرفیت زیاد جذب گردشگری نیست و با شرایط مطلوب فاصله بسیار داریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار