کد خبر: 818832
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از تبديل شیرابه های اين شهرستان به آب کشاورزی و کود با هدف ارتقاء سطح سلامت همچنین اقتصاد شهر در آینده ای نزدیک خبر داد.

مجتبی اسکندری با اشاره به اقدامات مطلوب سازمان مدیریت پسماند طی سال گذشته و نیمه اول سال جاری، گفت: کرج دومین کلانشهر در کشور است که با معضل اساسی شیرابه های ناشی از دپو و دفن زباله مواجه است و این امر سبب شده تا سازمان مدیریت پسماند تمهیدات ویژه ای برای رفع معضل شیرابه ها اتخاذ کند.

وي افزود: با محاسبات مهندسی و تصویربرداری هوایی از مجموعه حلقه دره، بیش از چهار هکتار از اراضی این محل به حوضچه هایی با عمق حدود هشت متر به صورت خاکی اختصاص یافته است تا سازمان بتواند معضل نفوذِ این شیرابه ها را به خاک به یک فرصت تبدیل کند.

اسکندري با بیان اینکه بازدیدهای سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از کلانشهرهای کشور به ویژه تهران در حوزه ی شیرابه، مطلوب بوده است، گفت: بحث احداث حوضچه های بتنی شیرابه با مشخصات فنی خاص به منظور تعدیل و تصفیه با تجهیزات مکانیکال در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج افزود: با توجه به اینکه تکنولوژی های متعددی در دنیای امروزی وجود دارد که می توان به واسطه ی آن شیرابه های ناشی از زباله را به آب های قابل استفاده در مصارف کشاورزی یا کود و مواد آلی تبدیل و به این ترتیب شیرابه ها را مدیریت کرد، امیدواریم این اقدام سازمان مدیریت پسماند کرج نیز تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

اسکندری بر تسریع در عملیات اجرایی سازمان در زمینه های مدیریت شیرابه ها و دفن بهداشتی زباله ها تاکید کرد و گفت: حفاظت از منابع زیرزمینی و سلامت شهر و شهروندان از مهم ترین دغدغه های سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج به شمار می رود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار