کد خبر: 818829
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
رئیس میرات فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بویراحمد بر ضرورت احداث بازارچه عشایر در مرکز کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد و گفت: انتظار می‌رود شورای شهر با در اختیار قرار دادن زمین به منظور احداث بازارچه عشایر همکاری لازم را داشته باشد.
احداث بازارچه عشایر در بویراحمد

محمد حسین‌زاده با اشاره به برنامه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بین جامعه عشایر گفت: طی شش ماه سال جاری قریب به 10 نمایشگاه صنایع‌دستی استانی و کشوری برگزار و سوغات سنتی عشایر معرفی و عرضه شد.

وی تاکید کرد: در ورودی یا خروجی شهر احداث بازارچه عشایری بسیار ضروری بوده تا هم فرهنگ ناب عشایری نهادینه شود و هم مکانی مستقل و یکپارچه برای فروش محصولات جامعه عشایر وجود داشته باشد.

حسین‌زاده با بیان اینکه عشایر محصولات مرغوب و با کیفیت تولید می‌کنند، گفت: برندسازی محصولات جامعه عشایر شهرستان بویراحمد باید در دستور کار قرار گیرد تا محصولات عشایر شهرستان به نام استان و شهرستان دیگری به فروش نرسد.

این مسؤول در ادامه سخنان خود تاکید کرد: به منظور حمایت از جامعه عشایر و رونق بخشیدن به تولیدات آن‌ها باید در جلسات مصوب شود که مدیران برای خرید هدیه از تولیدات عشایر از جمله گلیم خریداری کنند.

رئیس میرات فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بویراحمد با اشاره به آمادگی میراث فرهنگی در برگزاری کلاس‌های آموزش صنایع دستی ویژه عشایر گفت: کلاس‌های آموزشی صنایع دستی در رشته‌های مختلف بین عشایر این شهرستان برگزار شده است.

وی رشته‌های صنایع دستی آموزش داده شده به عشایر بویراحمد را شامل گلیم بافی، البسه محلی، معرق، سفالگری و چرم دوزی عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین اهداف برگزاری دوره‌های آموزشی ترویج روزافزون تولید انواع صنایع دستی بین عشایر بویراحمد و احیای رشته‌های منسوخ شده صنایع دستی در بین عشایر است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار