کد خبر: 818730
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
دانشمندان هشدار دادند که استفاده از یک عینک آفتابی به مدت بیش از دو سال، ممکن است به کوری چشم منجر شود.
العالم: روزنامۀ انگلیسی دیلی میل نوشت: شیشه های عینک آفتابی، به مرور زمان، زیر تابش اشعۀ خورشید فرسوده می شوند و این مسالۀ سبب می شود شیشه های عینک قادر به جلوگیری از نفوذ اشعۀ ماورای بنفش نباشد و این اشعه، به چشم نفوذ کند.

بر پایه این گزارش، با توجه به این که اشعۀ ماورای بنفش می تواند آسیب هایی جبران ناپذیر به چشم بزند، استفاده نکردن از عینک آفتابیِ سالم می تواند شخص را در معرض کوری قرار دهد.

پژوهشگران برزیلی در تلاش هستند از طریق برخی آزمایش ها به معیارهای لازم برای عینک آفتابی باکیفیت برسند.

بر اساس اعلام کارشناسان، استفاده نکردن از عینک آفتابی سالم، می تواند موجب ابتلای چشم به "اودیما" شود و آن، نوعی از تجمع مایع در چشم است که با ایجاد تورم، سبب لرزش دید می شود.

علاوه بر آن، امکان دارد که چشم بسته شود و شخص به تاری دید دچار شود یا بخشی از سفیدی چشم، زرد و بقیه بافت چشم قرمز شود و به دیدِ شخص، آسیب برساند یا شبکیۀ چشم را که بخش اعظم دیدن به عهدۀ آن است، آسیب ببیند.

"لیلیان ونتورا" استاد دانشگاه سائوپائولو در این خصوص گفت: سلامتی چشم، به ویژه در کشورهای واقع بر روی خط استوا مایۀ نگرانی همگانی است، زیرا به ویژه در فصل گرما، میزان اشعه ماورای بنفش در این کشورها به شدت زیاد می شود و عینک های آفتابی که در کشورهای واقع در جنوب خط استوا استفاده می شوند، از کیفیت لازم برخوردار نیستند.

در حال حاضر، برای تعیین کیفیت عینک های آفتابی، در کشورهای اروپایی، استرالیا، نیوزیلند و بخش هایی از آمریکای جنوبی، آزمایشی یکسان در دستور کار قرار گرفته است.

در این آزمایش، نور خورشید شبیه سازی می شود و لامپی 450 واتی به مدت 50 ساعت از فاصله 30 سانتیمتری به عینک ها تابانده می شود.

با این حال، لیلیان بر این باور است که این آزمایش فاقد کارایی لازم است و نمی تواند کیفیت عینک ها را به صورتی دقیق ارزیابی کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار