کد خبر: 818696
تعداد نظرات: ۲۰ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
وزارت بهداشت هر هفته يك گاف بزرگ جديد مي‌دهد و وزير بهداشت هر روز طلبكارانه‌تر حرف مي‌زند / وزير بهداشت در حالي بر پرهيز از تخريب و تحقير مسئولان و حراست از بيت‌المال تأكيد كرد كه خودش در هفته گذشته با اظهاراتي توهين‌آميز به سرداران نظام حمله كرد و معاونش بدون هيچ‌گونه توبيخي با دريافت ماهانه 70 ميليون تومان يكي از ركوردداران دريافت‌هاي نجومي است.
صادق پارسا
وزير بهداشت در حالي بر پرهيز از تخريب و تحقير مسئولان و حراست از بيت‌المال تأكيد كرد كه خودش در هفته گذشته با اظهاراتي توهين‌آميز به سرداران نظام حمله كرد و معاونش بدون هيچ‌گونه توبيخي با دريافت ماهانه 70 ميليون تومان يكي از ركوردداران دريافت‌هاي نجومي است.
اجراي ناموفق طرح تحول سلامت كه از همان ابتدا انتقادات فراواني را از سوي دلسوزان حوزه بهداشت و درمان به همراه داشت و اكنون به چاه ويلي تبديل شده كه بخش عمده پول‌هاي نظام سلامت كشور در آن حيف و ميل مي‌شود، موجب شده است وزير بهداشت از هر تريبوني استفاده كند و براي ماست‌مالي كردن سوءمديريت خودش با فرافكني به همگان حمله كند و هر اظهارنظري بكند الا صحبت راجع به امور بهداشتي وزارتخانه متبوعش. از طرف ديگر و در شرايطي كه برخي بيماران براي زنده‌ماندن نيازمند تنها چند ميليون هستند و همچنين بسياري از پزشكان عمومي و پرستاران ماه‌هاست كه معوقات‌شان پرداخت نشده است، اسناد منتشر شده نشان مي‌دهد معاون وزير بهداشت كماكان ماهانه بيش از 70 ميليون تومان دريافتي دارد.
  
از توهين‌هاي وزير بهداشت به مسئولان تا تخريب نكردن مسئولان!

وزير بهداشت هفته گذشته در اظهاراتي تعجب‌برانگيز به مدافعان حرم و ائمه جمعه تيكه‌پراكني كرد كه واكنش‌هاي بسياري را به دنبال داشت. هاشمي در جلسه‌اي با حضور روانپزشكان گفته بود: خودشيفتگي مسئولان كار دست مردم مي‌دهد. در كشور ما هر كسي اظهار نظري دارد، مثلاً‌ يكي سردار علم بوده، نوحه مي‌خواند و رئيس‌جمهور و مسئولان را زير سؤال مي‌برد، ديگري مي‌شود سردار حرم و در همه حوزه‌ها اظهار‌نظر مي‌كند، يكي نيز سردار قلم بوده و در همه حوزه‌ها حرفي دارد. او همچنين در همان جلسه با تكبر و فخر فراوان گفته بود: اميدوارم خطبا، ائمه جمعه و هر كسي كه در كشور تريبوني دارد زحمات شما روانپزشكان را زياد نكند و اعصاب مردم را تحت تأثير قرار ندهد، ‌تهمت نزنند، اضطراب را تحميل نكنند و اگر آبي براي شما نمي‌آورند كوزه را هم نشكنند تا شاهد كاهش اختلالات روانپزشكي باشيم.

آقاي هاشمي از اين اظهارات متبخترانه خود هنوز عذرخواهي نكرده با فرار رو به جلو و به گزارش ايسنا يك‌شنبه شب در جلسه شوراي اداري شهر ساوه گفته است: تضعيف دولت شرعاً جايز نيست، برخي دستگاه‌ها و خبرگزاري‌ها كه از پول بيت‌المال تأمين مي‌شوند، نه‌تنها دولت كه نظام را تضعيف مي‌كنند و دشمن نيز به دنبال ناكارآمد جلوه دادن نظام جمهوري اسلامي است، بنابراين در اين شرايط بايد شرايط را سنجيد و مردم را اميدوار و از تحقير و تخريب مسئولان پرهيز كرد.  نانوشته نبايد گذاشت كه هاشمي در حال حاضر و بر سبك و سياق دولت يكي از سردمداران توهين است و وزارتخانه متبوعش هم پيشقراول دريافت‌هاي نجومي.
  
حقوق‌ 70میلیونی معاون وزیر
نخستين بار احمد توكلي، نماينده مردم در مجلس نهم نسبت به پرداخت‌هاي ميليوني در وزارت بهداشت اعتراض داشت و گفت: به وزير محترم بهداشت گفتم معاون محترم شما يك روز در هفته در بيمارستان مشغول خدمت هستند و ماهانه 60 تا 80 ميليون تومان درآمد دارند. مگر ايشان چقدر در توليد ناخالص ملي نقش دارند كه تصميم داريد اين حقوق را به 200 ميليون تومان در ماه برسانيد؟!
پس ‌از آن نيز شريفي‌مقدم، قائم‌مقام سازمان نظام پرستاري در نامه‌اي به وزير اقتصاد اعلام كرد: نظام سلامت كشور حتي در بخش دولتي شاهد پرداخت‌هاي چند صد ميليون توماني نيز هست و اين در حالي است كه دريافت‌كنندگان اين ارقام كمترين تأثير را در فرآيند درماني مردم ‌دارند.  در بخش ديگري از اين نامه آمده است: به نظر مي‌رسد لابي قدرت و ثروت باعث شده به‌رغم پيگيري‌ها و اعتراضات گسترده در وزارت بهداشت تاكنون هيچ قدرتي نتواند اين طبقه را ملزم به پاسخگويي نمايد. ماجراي پرداخت‌هاي نامتعارف در وزارت بهداشت به همين‌جا ختم نشد و تا انتشار برخي از اين فيش‌هاي نجومي ادامه پيدا كرد؛ فيش‌هايي كه وزارت بهداشت از اساس آنها را تكذيب و برخي ديگر را هم توجيه كرد.
  
وزارت بهداشت: دريافت چند صد ميليوني پزشكان از شير مادر هم حلا‌ل‌تر است !
حريرچي، سخنگوي وزارت بهداشت با اشاره به پرينت‌هاي حقوقي منتشرشده درباره پرداخت‌هاي چند صدميليوني به يك متخصص زنان و زايمان، گفت:‌اين پزشك تنها متخصص زنان و زايمان يك منطقه دورافتاده است و 24 ساعته براي نجات مادران و نوزادان اين منطقه محروم زحمت مي‌كشد.  وي در خصوص پرداخت‌هاي چند صد ميليوني ادامه داد:‌اين پرداخت‌ها مربوط به شش ماه فرد است و وي در اين مدت بيش از هزار و 47 عمل جراحي مهم و حساس انجام داده است و اين پول از شير مادر برايش حلا‌ل‌تر است !

خود وزير بهداشت نيز بيكار ننشست و در كانال تلگرامي‌اش نسبت به ماجراي فيش‌هاي نجومي واكنشي عجيب نشان داد و با يادآوري اينكه اولين بار در انقلاب حزب توده بود كه فيش مخارج بالاي مسافرت يكي از وزراي دولت موقت را افشا كرد، بدون اشاره به‌ غلط بودن مخارج و دريافت‌هاي شخصي مسئولان از بيت‌المال نوشت: «البته بعدها اين سنت سيئه كه ضد ارزش‌هاي اخلاقي و اسلامي است تا امروز ادامه يافت و هر روز دريغ از ديروز.»

پيش از اين رحيمي، رئيس سابق ديوان محاسبات درباره بررسي وضعيت پرداخت‌ها در دولت گفته بود: در وزارت بهداشت ميانگين دريافتي مديران 20 ميليون و بالاترين 70 ميليون تومان است، كارانه متفاوت است. كارانه مصوبه دولت دارد و قانوني است.  همچنين طبق گزارش‌هاي رسيده علاوه بر اين معاون وزير ماهانه بيش از 70 ميليون تومان از بيت‌المال برداشت دارد. برخي اعضاي هيئت علمي و زير‌مجموعه دانشگاه‌هاي علوم پزشكي نيز ارقامي بالاي 100 ميليون تومان دريافت مي‌كنند. ضمناً اين ارقام توسط دستگاه‌هاي نظارتي نيز تأييد شده و كاملاً مستند و قابل پيگيري است.  هاشمي در واكنش به اين قضايا، بدون اشاره به نامشروع بودن حقوق‌هاي نجومي و نهي صريح رهبر انقلاب مبني بر مقابله با اين پديده شوم و بازگرداندن پول‌هاي غارت شده از بيت‌المال و معرفي خاطيان به دستگاه قضايي و همچنين آثار مخرب دريافت‌هاي چند صد ميليوني در تخريب اعتماد مردم به ‌نظام، انتشار فيش‌هاي حقوقي وزارت بهداشت را شمشيري دولبه دانست كه از يك طرف «روحاني و دولت او » و از طرف ديگر، «روحانيت و نظام» را نشانه مي‌رود !
  
نظارت بر وزارت بهداشت؟!
بلبشوي حاكم بر وزارت بهداشت، باعث شده در عمل جان مردم به سخره گرفته شود. هفته‌اي نيست كه گزارشي از خطاي پزشكي كه بعضاً منتهي به مرگ هم شده منتشر نشود؛ چه قصور در تشخيص و عمل كيارستمي، چه عمل پلشت كشيدن بخيه يك دخترك شهرستاني به دليل نداشتن پول توسط كادر درماني و....

اظهارات وزير بهداشت كه اين روزها بيشتر ناظر بر امور سياسي و حمله و هجمه به اين و آن است تا مرتبط با مسائل بهداشتي، حاشيه‌هاي وزارت بهداشت را بيش از پيش هم كرده است. در حالي كه طبق گزارش‌هاي مستند ارائه شده، به طور ميانگين درآمد متخصصان ايراني هفت برابر درآمد متخصصان ساير كشورها است، وزير بهداشت و ساير مسئولان بهداشتي نه تنها با ناديده گرفتن علني فرمايشات رهبر انقلاب مبني بر بازگرداندن پول‌هاي غارت شده از بيت‌المال و معرفي خاطيان دريافت‌هاي نجومي به دستگاه قضايي، دريافت‌هاي چند صد ميليوني را از شير مادر حلال‌تر مي‌دانند، بلكه با سياسي بازي جان ايرانيان را هم به بازي گرفته‌اند.  با وجود گذشت چند ماه از فوت مرحوم كيارستمي و با وجود پلمب چند مركز بهداشتي و با وجود فوت چند شهروند ديگر بر اثر خطاهاي دامنه‌دار پزشكي، هنوز هيچ گزارش قانع‌كننده‌اي از سازمان نظام پزشكي ارائه نشده و ظاهراً هيچ خاطي‌اي مؤاخذه نشده است. از كنار ساير قضاياي وزارت بهداشت نظير مافياي واردات تجهيزات چشم‌پزشكي كه بنا بر اخبار منتشره و شنيده‌ها در دست عالي‌ترين مقام اين وزارتخانه است و ثروت ميلياردي مسئولان اين وزارتخانه و ورود نكردن قوه قضائيه به مسائل دامنه‌دار وزارت بهداشت هم كه عجالتاً بگذريم.
 
آقاي هاشمي كه به نقل از امام (ره) تضعيف دولت را حرام دانسته و آن را اعلام هم كرده‌اند، ظاهراً از ياد برده‌اند كه همان امام (ره) همواره نسبت به زراندوزي مسئولان هشدار داده‌اند و بارها و صراحتاً اعلام داشته‌اند كه مسئولان نظام جمهوري اسلامي بايد از پايين‌ترين اقشار جامعه باشند، نه متمولان زراندوزي كه ميلياردها تومان ثروت انباشته كرده‌اند و به صاحبان امرشان از سر تكبر و فخرفروشي مي‌نگرند و به مردم مانند رعيت نگاه مي‌كنند و....
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
3
8
وقتی پزشک بر اثر عدم احساس مسئولیت ادم می کشد یا مردم را ساعت ها در انتظار می گذارد و احساس مسئولیت نمی کند . هیچ کس جرات باز خواست از او را ندارد . باید توهین بکند . خود هاشمی مگر این ثروت افسانه ای را از طبابت بچنگ اورده است ؟
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
3
4
وزیر بهداشت در ابتدای وزارت شما" چی
فکر می کردیم"اما با تاسف "چی شد.
تنها خوبی گذشت زمان در اینستکه "
قادرست شخصیت درونی و تفکرات پتهانی انسان ها را بر ملا می کند.
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
2
3
وزیر بهداشت در ابتدای وزارت شما" چی
فکر می کردیم"اما با تاسف "چی شد.
تنها خوبی گذشت زمان در اینستکه "
قادرست شخصیت درونی و تفکرات پتهانی انسان ها را بر ملا می کند.
ناشناس
|
Canada
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
7
5
باز حداقل این پزشکان درس خوندند و زحمت میکشند. همه جای دنیا پزشکان بالاترین دستمزد را دارند . شما از شهردار و شورا بپرسید حقوق و مزایاشون را...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
16 میلیارد بار معروف +++++++++++++++++
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
5
6
فرمایشات وزیر معقول است چرا که امروز هرکسی که تریبون دارد بدون اگاهی وتخخصص لازم هر مطلبی را بیان میکند ودل زدگی در بین مردم اایجاد میکند که ااین خلاف توصیه های امام ممیباشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
3
3
در كوهپايه اصفهان به خاطر عدم رسيدگي كادر پزشكي هر روزه جان انسانها گرفته مي شود و هيچ فرياد رسي نيست . ت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
3
8
بالاغیرتا یکی به این وزیر مرفه بگوید برای توجیه این همه ...کاری در حوزه مالی وزارتخانه خود از واژه‌های امام و شهدا و رزمندگان و ... خرج نکن، خجالت بکش ای بی‌انصاف چهار روز توی جنگ بودی مگر چقدر باید از بایت آن برای خودت و برای همکارانت طلب کنی. مگر این مردم بیچاره چقدر درآمد دارند؟ مگر یک مهندس در این مملکت چقدر درآمد دارد . مگر شما چقدر بیشتر از این‌ها درس خوانده‌اید که باید چند ده برابر بیشتر پول بیت‌المال را به توبره خود بکشید؟ از ابن سینا که صندوقی را در راهروی مطب خود گذاشته بود تا هر که هرچقدر دارد بابت معالجه در آن بیندازد! این است اخلاقی که شما با سنگر گرفتن پشت کلماتی مثل امام و شهدا و ... از آن دم می‌زنید. خجالت بکش مرد. از خدا خجالت بکش. از ابن سینا خجالت بکش. از آن انسانی که نان شب ندارد در این مملکت برای خوردن خجالت بکش. از شهید همت خجالت بکش. از باکری خجالت بکش. از آن بسیجی روستایی که تنها نان آور خانواده بود و برای این مملکت جانش را داد خجالت بکش. خجالت بکش و از خجالت بمیر اگر فکر می کنی مردی...
پاسخ ها
بهرام
| Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
احسنت احسنت احسنت خیلی قشنگ نوشتی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
4
5
شما رو به خدا پایان بدید به این مافیای پزشک‌سالاری. ایت قدر تعارف برای چیست؟ مگر ظلم و بی‌حسابی باید چه جور باشد تا رگ غیرت و مسئولیت شما مسئولان بجنبد؟ این خودتافتگان جدابافته را سرجایشان بنشانید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
2
5
به آقای روحانی باید گفت شما با حمایت های بی اندازه خود از آقای هاشمی، در مقابل این ولخرجی وحشتناکی که با طرح تحول سلامت در وزارت بهداشت می‌شود فردا جواب خدا را چه دارید که بدهید. به اسم مردم بیچاره بخش قابل توجهی از بودجه مملکت را دادید بابت طرح تحول سلامت ولی قسمت زیادی از این بودجه را با چند برابر کردن تعرفه ها توسط وزیر و همکارانش، به جیب یک اقلیت پزشک متخصص ریختید و هر روز هم می گویید که این هنوز واقعی!!! نیست و کم است و باید بیشتر شود! بیمه‌ها را به ورشکستگی کشاندید. متوسط درآمد یک کارشناس در مملکت 1.5 میلیون تومان است. یک متخصص پزشکی مگر چقدر بیشتر از یک کارشناس غیرپزشکی درس خوانده یا زحمت کشیده و یا حساسیت کارش مگر چقدر بیشتر است؟ پنج برابر بیشتر است؟ ده برابر چه؟ آیا باید صد برابر و بلکه بیشتر دریافتی داشته باشد؟ آیا سطح حساسیت و حجم کار و مسئولیت یک پزشک متخصص در یک شهر سی-چهل هزار نفری از رئیس جمهور مملکت بیشتر است؟ چطور رئیس جمهور باید درآمد زیر ده میلیون تومان داشته باشد و آن پزشک متخصص محترم صد میلیون؟ آقای روحانی پس خدا عقل و انصاف را برای چه به ما و شما داده؟ شما و آقای هاشمی به یاد روزی باشید که شما هم مثل دیگران، با یک کفن، بله فقط با یک کفن باید این دنیا را ترک کنید؛ همه هیمنه خود را بگذارید و بروید و در پیشگاه خداوند جوابگوی اعمال و تضمیمات خود باشید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
1
0
ساختار اجرايي ونظام اداري كشورمشكل دارد نه وزارت بهداشت چون اگر فقط در يك وزارت خانه ويااداره حقوق نجومي بود تخلف محسوب ميشد ولي وقتي همه سازمانها مبادرت به پرداخت حقوق نجومي كردند وهنوز هم پرداخت مي كنند چه خلافي؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
5
4
دکتر هاشمی عزیز مچکریم بگذار دلواپسان هر چه می گویند بگویند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
بله شما باید ازهاشمی راضی باشید ،چون نفس شما ازجای گرم درآمده،ولی مطمئن باشید خلایق هرچه لایق.بعدا که این دولت رفت لبه پرتگاه وسقوط به شما باید حالی کرد که رفاقت شما بادولت هم مثل دوستی خاله خرسه بود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
6
2
آفرین بر وزیر بی نظیر
ناشناس
|
-
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
2
4
بی ... ترین وزیر ، وزارت...همین جناب..است. بدون هیچگونه وجه نظارتی بر عملکرد روسای دانشگاه ها و ایجاد چاه ویلی که دوستمان در بالا فرمودند. احسنت بر قلمت.
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
2
2
چرا خبرگزاری فارس باید دروغی به این بزرگی را ,اعتراف پزشک تبریزی به قتل همسر و مادربزرگش, بعنوان خبر منتشر کند بدون اینکه نسبت به صحت خبر هیچ تحقیقی به عمل آورد...وقتی فارس خبر رو میزنه! حتما یک سناریو پشتش هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
0
4
از مداحی های میلیونی هم جرات دارید حرفی بزنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
اولا این مداحان اگر به جای مداحی به دنبال کسب درآمدباشند کارشان صحیح نیست واکثراین مداحان هرگزبانی مجلس را وادارنمی کنند که به آنهامثلا 10میلیون تومان بدهند بلکه خودبانی مجلس برای اینکه مجلس خودرا باشکوه ترکند به مداح این مبلغ را می دهد آنهم به عنوان صله وعطیه ثانیا این مبلغ حقوق ماهیانه آنها نیست شاید حقوق سالانه آنها هم نشود ثالثا اینها مثل صاحبان فیشهای نجومی بی خاصیت نیستند که همیشه به مملکت ضربه زده اند وکارمفیدی انجام نداده اند حداقل معادل 25سال خدمت آنها برای مردم کارمثبت فرهنگی انجام داده ومی دهند.پس بهتراست از افرادی صحبت کردویا غیبت نمود که غیبت پشت سرآنها هم مجاز باشدچون این صاحبان فیش های نجومی از صدام وداعش وآمریکا واربابان صهیونیستی دنیاهم پست تروجنایت کارترهستند.
بهرام
| Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
مداحان چهل هزار نفر نیستند واون پول دولت نمیده مسائل قاطی نکنید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار