کد خبر: 818686
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸
در نشست خبري هفتمين جشنواره بين‌المللي فيلم دانشجويي مطرح شد
نامه مقام معظم رهبري به جوانان غربي به عنوان يكي از موضوعات بخش بين‌الملل هفتمين جشنواره فيلم دانشجويي انتخاب شده است.
محمدصادق عابديني
نشست خبري هفتمين جشنواره بين‌المللي فيلم و راديو دانشجويي روز گذشته در دانشگاه صداوسيما برگزار شد. در اين نشست دكتر كاظم نظري، دبير جشنواره به تشريح اهداف و نحوه برگزاري جشنواره پرداخت. نظري گفت: در اين جشنواره اهدافي مانند «ترويج دين، اخلاق، اميد و آگاهي»، «ايجاد تعامل هنري بين دانشگاه‌هاي سراسر كشور و مراكز فرهنگي و هنري»، «ايجاد فضاي رقابتي، پويا، شاداب، سالم و اخلاق مدار براي دانشجويان»، «استعداد‌يابي، كشف، هدايت نيروهاي خلاق و مستعد و متعهد دانشجويي»، «تشويق دانشجويان فيلمساز به خلاقيت و نو‌آوري در حوزه فرم و محتوا»، « توجه دادن دانشجويان به منويات مقام معظم رهبري درباره سبك زندگي ايراني- اسلامي»، «عزم ملي و مديريت جهادي» و «تقویت روحيه ملي در آنها» و «شناسايي آثار برتر جهت نمايش در رسانه ملي و شبكه دانشجويي» دنبال مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه فراخوان بخش بين‌الملل جشنواره فيلم دانشجويي از طريق شبكه‌هاي برون مرزي صداوسيما از جمله شبكه‌هاي تلويزيوني پرس‌تي‌وي و العالم منتشر شده است، افزود: همچنين از طريق ارتباطاتي كه با دانشگاه‌هاي خارج از كشور داشتيم پوستر و تيزر جشنواره براي آنها ارسال شده است و اميدواريم آثار خوبي در بخش بين‌الملل به جشنواره ارسال شود. نظري گفت: در بخش بين‌الملل جشنواره موضوعاتي مانند «نقش مسلمانان موفق در گسترش اسلام»، «حقوق‌بشر در قرآن و سيره»، «وحدت اديان»، «فيلم‌هاي مقاومت»، «اسلام تكفيري و خطرات آن»، «شهداي حرم»، «نامه مقام معظم رهبري به جوانان اروپا» در نظر گرفته شده است. دبير هفتمين جشنواره بين‌المللي فيلم دانشجويي تعداد آثار ارسالي به جشنواره را 880 اثر عنوان و تأكيد كرد: امسال شاهد بيشترين ميزان ارسال آثار به جشنواره بوده‌ايم.

نظري همچنين از اضافه شدن دو بخش جديد به جشنواره خبر داد و گفت: دانشگاه صداوسيما داراي رشته‌هاي توليد و تهيه‌كنندگي برنامه‌هاي راديويي است و در دانشگاه‌هاي هنر و تهران نيز واحد برنامه‌سازي راديويي تدريس مي‌شود و امسال بخش راديويي به جشنواره اضافه شده است. وي افزود: امسال با مشاركت دفتر نهاد مقام معظم رهبري و مركز آموزش اسلامي دانشجويان بخش دانشگاه اسلامي به جشنواره اضافه شده است. هفتمين جشنواره بين‌المللي فيلم دانشجويي به همت دانشگاه صداوسيما از 21 آذرماه در پرديس سينمايي ملت برگزار خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار