کد خبر: 818529
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
متخصصان سازمان بهداشت جهانی اعلام کردند دو شرکت تولیدکننده واکسن فلج اطفال که وظیفه تامین نیاز این واکسن را برای کشورهای جهان برعهده داشتند، در تولید مقادیر کافی از این واکسن ناموفق عمل کرده‌اند.
روزنامه فرهيختگان: متخصصان سازمان بهداشت جهانی اعلام کردند دو شرکت تولیدکننده واکسن فلج اطفال که وظیفه تامین نیاز این واکسن را برای کشورهای جهان برعهده داشتند، در تولید مقادیر کافی از این واکسن ناموفق عمل کرده‌اند.
همین امر باعث شده است که بسیاری از کشورها سهم کمتری از این واکسن داشته باشند و این مساله می‌تواند موجب بحران در کشورهای در معرض خطر این بیماری شود.
 
 با وجود آن‌که بیماری فلج اطفال در آستانه ریشه‌کنی جهانی قرار گرفته است، سازمان بهداشت جهانی تلاش می‌کند واکسن سنتی فلج را که در قالب واکسن خوراکی به کودکان خورانده می‌شد، به شکل غیرخوراکی و واکسن تزریقی در اختیار کشورها قرار دهد. شماری از متخصصان سازمان بهداشت جهانی با اشاره به کمبود شدید واکسن غیرفعال فلج اطفال متذکر شدند که این بحران می‌تواند برای کشورهای درمعرض خطر مشکل‌آفرین شود.آنها باید از مقادیر کمتر دارو و به جای تزریق عضلانی واکسن از تزریق زیرجلدی استفاده کنند که به جذب سریع‌تر دارو کمک می‌کند.
 
دو شرکت تولیدکننده واکسن فلج اطفال با کمبود مواد خام موردنیاز برای تولید واکسن روبه‌رو شده و همین امر مشکلاتی را در مسیر تولید دارو فراهم آورده است.
 
فلج اطفال یک بیماری ویروسی واگیردار است که به سیستم عصبی حمله می‌کند و می‌تواند در عرض چند ساعت فلج غیرقابل برگشت اندام‌ها را به دنبال داشته باشد.
 
متخصصان امیدوارند بتوانند مشکل کمبود واکسن فلج اطفال را تا سال 2018 برطرف کنند. یکی از شرکت‌های تولیدکننده واکسن فرانسوی و دیگری بزرگ‌ترین تولیدکننده واکسن آسیاست. تولیدات واکسن فلج اطفال حدود 40 درصد کمتر از نیاز فعلی جهانی بوده است که حدود 50 کشور را با کمبود نیاز منابع واکسن روبه‌رو کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار