کد خبر: 818476
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷
محققان توانستند در جدیدترین تحقیقات خود از مهمترین خواص مصرف آب انار پرده برداشته و اسباب شگفتی جامعه پزشکی را فراهم کنند.
 محققان بر این باورند آب انار یکی از مهم‌ترین و بهترین نوشیدنی‌های شبه‌دارویی برای سلامت قلب محسوب می‌شود.

این آب‌میوه استرس اکسیداتیو را کاهش داده و در بهبود سلامت قلب، کاهش فشار خون و سطح کلسترول بسیار موثر است و در مواردی حتی کارآمدتر از برخی داروها عمل می کند.

مجله آمریکایی قلب و عروق، نتایج مطالعه ای را در سال 2005 با موضوع بررسی اثر مصرف آب انار بر بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر منتشر کرده که در نتایج آن نشان داده شده در بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر پس از سه ماه مصرف روزانه این آب میوه، بهبود کاهش ایسکمی قلبی (کاهش خونرسانی به عضله قلب) و در نتیجه افزایش سلامت این اندام حیاتی بدن دیده شده است.

تحقیق دیگری در سال 2004 در مجله تغذیه بالینی نشان داد که آب انار با خاصیت آنتی اکسیدانی قوی اثرات مثبتی بر روی بیماران مبتلا به تنگی شریان کاروتید قلب داشته است.

این آب میوه حاوی مقدار فراوانی از  آنتی اکسیدان ها و پلی فنول ها است که تاثیر شگفت انگیزی بر سلامت قلب می گذارند.

از این گذشته مطالعات اخیر نشان داده که آب انار می‌تواند در میزان سطح استرس اکسیداتیو (پیروزی رادیکال های آزاد بر دفاع آنتی اکسیدانی بدن و به نوعی حمله های بیولوژیک به ارگانیسم بدن تعبیر می شود) که شاخص مهمی در ابتلا به برخی بیماری ها مانند سرطان است، موثر باشد.

همچنین در مجله زیست شناسی رادیکال و پزشکی نتایج یک آزمایش بالینی یک ساله مربوط به تاثیر آب انار بر بدن در مقایسه با مصرف دارونما منتشر شده است. این بررسی نشان می دهد که مصرف آب انار برای مدت طولانی نه تنها عوامل خطر قلبی عروقی را کاهش داده بلکه موجب تقویت سیستم ایمنی و کاهش ابتلا به عفونت بیمارستانی در بیماران بستری نیز می‌شود.

در بسیاری از تحقیقات ثابت شده است که آب انار دارای خاصیت ضد پیری و جوان سازی، آنتی اکسیدانی، ضد التهابی بوده و جهت درمان ایسکمی مغزی نوزاد، ناباروری مردان، آلزایمر، ورم مفاصل، اضافه وزن، کاهش فشار خون سیستولیک موثر است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار