کد خبر: 818460
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶
دبيركل حزب‌الله لبنان جنگ حلب را يك جنگ سرنوشت‎ساز براي كل منطقه اعلام كرد و گفت: «زماني به لبنان برمي‌گرديم كه در سوريه پيروز شويم.»
سيدحسن نصرالله، دبيركل حزب‌الله لبنان عصر يك‌شنبه به مناسبت گراميداشت شهيد «حاج حاتم‌حماده» از فرماندهان حزب‌الله سخنراني كرد. سيد‌حسن نصرالله در ابتدا به خانواده شهيد «حاتم‌حماده» و بستگان وي تسليت گفت و تأكيد كرد كه حاج حاتم معروف به «حاج علاء» فرزند مقاومت اسلامي لبنان بود. به گزارش فارس، نصرالله در ادامه به تحولات سوريه اشاره و اعلام كرد كه جنگ حلب تبعات بزرگي در سطح ميداني و استراتژيكي و سياسي داشته است. وي افزود: «جنگ حلب جنگ سرنوشت‌سازي براي كل منطقه است، همچنان كه امروز عمليات موصل، بسيار مهم است.» دبيركل حزب‌الله گفت: «محاصره عناصر مسلح سوري از سوي ارتش و مقاومت باعث شد آنها نتوانند خودروهاي بمب‌گذاري شده را از سوريه به لبنان بفرستند.» دبيركل حزب‌الله تأكيد كرد: «ما پس از بررسي كامل و عميق حوادث منطقه تصميم گرفته‌ايم كه به سمت سوريه خيز برداريم. در درگيري‌هاي حلب تعداد زيادي از جمله حاج علاء شهيد شدند.»

نصرالله با بيان اينكه نبرد تا پيروزي كامل بر تروريست‌ها در سوريه ادامه دارد، تأكيد كرد: «تكفيري‌ها و حاميان آنها را از رسيدن به اهدافشان در منطقه بازداشته‌ايم و به سوي پيروزي واقعي در حركتيم. فقط در صورت پيروزي در سوريه و خنثي كردن توطئه تجزيه آن به لبنان بازمي‌گرديم. ما خسته نمي‌شويم و تا آخر مبارزه را ادامه مي‌دهيم، بنابراين كسي به شكست و ضعف و عقب‌نشيني ما دل نبندد.»

دبيركل حزب‌الله تصريح كرد: «عملكرد و رفتار داعش، جبهه النصره و ديگر گروه‌هاي تروريستي تكفيري گواه بر صدق ادعاهاي ماست و مؤيد طرحي است كه براي جدا كردن كشورهاي منطقه از ريشه‌هاي تاريخي‌شان ترسيم شده است.» وي همچنين به تحولات يمن اشاره كرد و گفت: «در يمن دست‌كم 15 تا 20 ميليون نفر يمني تحت محاصره قرار دارند.» سيدحسن نصرالله در ادامه به عمليات عراقي‌ها براي آزادسازي موصل از دست داعش هم اشاره كرد و گفت: «وحدت ملي عراقي‎ها در مقابله با داعش حقيقي است و طيف‎ها و فرقه‎هاي گوناگون در كنار هم براي آزادسازي موصل مي‏‌جنگند.» نصرالله همچنين به تحركات تركيه در سوريه و عراق اشاره كرد و گفت: «آنكارا فردا خواهد گفت كه حلب هم براي تركيه است نه سوري‌ها، همچنان كه امروز هم‌چنين ادعايي را درباره موصل دارد.» سيدحسن نصرالله تأكيد كرد كه تركيه به بهانه دفاع از خود مي‌خواهد در موصل بجنگد، اما جنگ الحشد‌الشعبي با داعش را ممنوع مي‌داند. دبيركل حزب‌الله لبنان در بخش ديگري از سخنراني خود به موضوع رياست‌جمهوري اين كشور اشاره كرد و گفت: «سعدالحريري، رئيس جريان المستقبل از نامزدي ميشل عون (نامزد حزب‌الله در انتخابات رياست جمهوري لبنان) اعلام حمايت كرده است و همين مسئله باعث شد گشايشي در عرصه رياست جمهوري لبنان ايجاد شود.» نصرالله تأكيد كرد كه حزب‌الله از همان روز اول خواهان انتخابات رياست جمهوري لبنان بود و از همان روز اول نيز با ميشل عون براي تصدي سمت رياست جمهوري هم‌پيمان شد. وي افزود: ما همواره از طريق مذاكره با ديگر گروه‌هاي لبناني درصدد حل موضوع رياست جمهوري لبنان هستيم. ما با ديگر جريان‏‌هاي لبنان با زبان احترام مذاكره مي‌كنيم و نه با تهديد و فشار.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار