کد خبر: 818432
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
پخش سريالي از كارگردان فيلم موهن «خانه دختر»
پخش سريال تلويزيوني «هشت و نيم دقيقه» از شب گذشته آغاز شد.
فرزين ماندگار
پخش سريال تلويزيوني «هشت و نيم دقيقه» از شب گذشته آغاز شد. كارگردان اين سريال تلويزيوني فيلمسازي است كه فيلم موهن «خانه دختر» را در كارنامه خود دارد؛ فيلمي كه به دليل محتواي ضد مذهبي‌اش موفق به اخذ پروانه نمايش نشد و جزو فيلم‌هاي توقيفي سينماي ايران محسوب مي‌شود.

حالا شبكه 2سيما سريالي به كارگرداني اين فيلمساز را روي آنتن برده است. اينكه مديران رسانه ملي پس از ساخت فيلم «خانه دختر» بر اساس چه منطقي نسبت به واگذاري ساخت يك سريال به اين فيلمساز اعتماد كرده‌اند، موضوع قابل تأملي است. فضاسازي و نوع پرداخت آثار شهرام شاه حسيني مبتني بر ارائه جامعه‌اي با مسائل متناقض و متشنج است و از دل آثاري كه او تا به حال ساخته به هيچ وجه جنبه‌هاي مورد نظر رهبر معظم انقلاب مبني بر مباحث الهام‌بخش و اميدوار‌كننده ديده نمي‌شود، چون اصولاً اين فيلمساز علاقه‌اي به بازتاب وجوه مثبت جامعه ايراني ندارد و اين مسئله حتي در سريال پيشين اين فيلمساز نيز قابل مشاهده است.

غفلت مديران رسانه ملي در واگذاري سريال‌هاي تلويزيوني به افرادي كه با نگاه به ترويج سبك زندگي ايراني اسلامي اقدام به توليد سريال مي‌كنند، بسيار مشهود بوده است و توليد سريال‌هايي كه مخاطب را در جامعه‌اي خسته و بيمار نشان مي‌دهد، تبديل به يك رويه شده است. در دوره‌اي كه سازمان صداوسيما در بحران مالي به سر مي‌برد، سپردن توليد سريال به افرادي چون شاه حسيني مسئله‌اي عجيب به نظر مي‌رسد. فيلم خانه دختر ساخته اين فيلمساز با وجود توقيف در ايران تا به حال در برخي جشنواره‌هاي خارجي به نمايش درآمده است؛ فيلمي كه بي‌ترديد با انگيزه ارائه به جشنواره‌هاي خارجي ساخته شده و چهره‌اي منفي از جامعه ايران به نمايش مي‌گذارد.

سريال تازه كارگردان فيلم موهن خانه دختر، قصه زني با نام يكتا است كه به‌واسطه توطئه‌اي، همسر خود را از دست داده است و با فرزندش در شرايط نامناسب مالي قرار مي‌گيرد. اين زن براي گرفتن حق خود اقداماتي انجام مي‌دهد كه بن‌مايه قصه از اين موضوع شكل گرفته است. توليد فيلم خانه دختر از سوي شهرام شاه حسيني بي‌ترديد در مقايسه با مهاجرت برخي عوامل سينماي ايران به شبكه جم به مراتب اقدامي بدتر محسوب مي‌شود كه مي‌توان از آن به عنوان اقدام عليه امنيت فرهنگي جمهوري اسلامي ياد كرد، اما با نگاهي خوش‌بينانه مي‌توان گفت رسانه ملي با غفلت از اين مسئله همچنان به فيلمسازاني از اين دست براي ادامه كار ميدان مي‌دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار