کد خبر: 818431
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸
معاون فرهنگي سازمان فرهنگي- هنري از برگزاري طرح «پيك كتاب» ويژه ارائه خدمات كتابخانه‌اي به سالمندان، معلولان و جانبازان خبر داد.
حجت‌الاسلام حسن ناصري‌پور، درباره طرح «پيك كتاب» گفت: همه كتابخانه‌هاي سازمان فرهنگي-‌هنري با رويكرد «خانواده پايدار» در حال انجام اين طرح هستند، اما ما كتابخانه امام خميني‌(ره) در منطقه ۱۳ را به عنوان مركز تماس داريم كه افراد به آنجا زنگ مي‌زنند و سراغ كتاب مدنظرشان را مي‌گيرند. آنجا نيروهاي كتابخانه محل كتاب را پيدا مي‌كنند و بعد از هماهنگي با پيك بادپا، براي ارسال به منزل فرد درخواست‌دهنده اقدام مي‌شود. بعد از خواندن كتاب نيز نيروهاي ما به منزل فرد مراجعه مي‌كنند و كتاب را به كتابخانه بر مي‌گردانند. وي اضافه كرد: اولويت اول ما سالمندان، معلولان و جانبازان است و مي‌خواهيم به اين افراد خدمات كتابخانه‌اي ارائه كنيم. تكريم سالمند و معلول براي ما اهميت ويژه‌اي دارد، چرا كه معتقديم در اين حوزه كار كمتري صورت گرفته است. رفت و آمد در سطح شهر براي سالمندان و معلولان سختي‌هاي زيادي دارد و با اين كار مي‌توانيم كتاب را در منزل به آنها امانت بدهيم.

ناصري‌پور تصريح كرد: طرح پيك كتاب همزمان با هفته سالمند آغاز شد و پس از اطلاع‌رساني در كتابخانه‌هاي سازمان فرهنگي هنري، درخواست‌هاي زيادي از طرف شهروندان دريافت كرده‌ايم. به‌ويژه سالمنداني كه داراي كارت منزلت هستند و به آنها اطلاع داده شده است كه مي‌توانند از اين خدمت استفاده كنند.
وي با اشاره به تكميل كتاب‌هاي كتابخانه‌ها با توجه به درخواست شهروندان گفت: كار ديگري كه مي‌خواهيم انجام دهيم اين است كه درخواست‌هايي كه شهروندان مي‌دهند و در كتابخانه ما موجود نيست، تهيه كنيم تا كتابخانه‌هايمان كامل‌تر شود و بتوانيم خدمات بهتري ارائه كنيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار