کد خبر: 818388
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲
رئيس‌جمهور در اجتماع مردم اراك:
یک روز پس از آنکه رئيس‌جمهور در همایش روز ملی روستا و عشایر اذعان کرد بیکاری و عدم‌اشتغال یک معضل بزرگ برای سراسر کشور است، دیروز هم در سفر استانی به استان مرکزی این جمله خود را تکرار کرد
یک روز پس از آنکه رئيس‌جمهور در همایش روز ملی روستا و عشایر اذعان کرد بیکاری و عدم‌اشتغال یک معضل بزرگ برای سراسر کشور است، دیروز هم در سفر استانی به استان مرکزی این جمله خود را تکرار کرد. روحانی در عین حال گفت: برجام در باغ را به روی مردم گشود و سپس خدای خود را گواه گرفت که در این جمله اغراق نمی‌کند که در سال‌های قبل مسابقه برای تهدید ایران بود. امروز مسابقه برای ارتباط با ایران است.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري، حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني در سخنراني خود با تسليت ايام عزاداري سرور و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين(ع)، گفت: ملت ايران قدردان امام(ره) و راه او بوده و اميدواريم پاسدار خوبي براي عزت، آزادگي در مسير امام و اسلام سياسي و حاكميتي كه امام براي ما به ارمغان آورد، باشيم.

   سال 95؛ سال رونق اقتصادي كشور
روحاني ادامه داد: امروز معضل اصلي جامعه ما عدم‌رونق اقتصادي و مشكل خانواده‌هاي ما بيكاري نسل جوان و به ويژه تحصيلكردگان است، اما ملت ايران و جوانان عزيز كشور بايد بدانند كه براي اشتغال پايدار نسل جوان، راهي جز ايجاد رونق اقتصادي نداريم. دكتر روحاني تأكيد كرد: امروز تلاش همه دولت يازدهم بر احياي واحدهاي صنعتي استان مركزي و شهر اراك در كنار واحدهاي صنعتي سراسر كشور است.
رئيس‌جمهوري با بيان اينكه سال 95، سال رونق اقتصادي در كشور است، گفت: از آغاز سال جاري وعده من به مردم اين بوده كه برنامه دولت، مبتني بر رسيدن به رشد اقتصادي 5 درصدي است و قول دادم كه امسال حداقل، 7 هزار و 500 واحد صنعتي كوچك و متوسط از طريق تسهيلات بانكي فعال خواهد شد و امروز آمار خوشحال‌كننده اين است كه تا تاريخ 25 مهرماه 95، 12 هزار واحد توليدي با 9 هزار ميليارد تومان تسهيلات در سال جاري حركت خود را آغاز كرده‌اند و اين به معناي يك حركت بزرگ اقتصادي در كشور است كه مطمئناً اين رقم تا پايان سال افزايش مي‌يابد. دكتر روحاني با تأكيد بر اينكه همه بايد در كنار هم عظمت ايران عزيز را بيش از گذشته بيافرينيم، افزود: تلاش ما براي باز كردن زنجير تحريم از دست و پاي اقتصاد كشور و ايجاد شرايط مناسب براي رونق اقتصادي بود.

   برجام براي صادرات مواد هسته‌اي
رئيس‌جمهوري با اشاره به اينكه برجام به معناي احقاق حقوق ملت ايران بود، گفت: برجام براي صادركردن آب سنگين اراك، صادر كردن UF6 نطنز به كشورهاي صنعتي جهان و براي آن بود كه در دنياي امروز بتوانيم به راحتي نفت، گاز، پتروشيمي و ميعانات گازي را به جهان صادر كنيم. دكتر روحاني خاطر نشان كرد: آيا كسي در ايران سربلند هست كه از احقاق حقوق ملت ايران، آزادي تجارت با دنيا، باز شدن راه براي صادرات كشاورزي و صنعت و لغو شش قطعنامه ظالمانه عليه ملت خوشحال نباشد؟
رئيس‌جمهوري برجام را پيروزي ملت ايران، سياست نظام جمهوري اسلامي، تدبير مقام معظم رهبري و مقاومت 12 ساله ملت ايران در برابر تحريم‌ها برشمرد و ادامه داد: امروز بايد از فضاي پس از برجام به خوبي استفاده كنيم.
دكتر روحاني خاطر نشان كرد: همه سفرهاي خارجي بعد از برجام در راستاي رونق اقتصادي كشور است تا بتوانيم زمينه رونق سرمايه‌گذاري خارجي در ايران و انتقال فناوري‌هاي نوين به كشور را فراهم كنيم.  رئيس‌جمهوري با طرح اين سؤال كه چرا بايد صادرات كشورهاي همسايه ما سالانه 200 ميليارد دلار اما صادرات ما 50 ميليارد دلار باشد، گفت: ايران امن، عظيم و با عظمت و با ملتي با استعداد و سرمايه‌هاي طبيعي و انساني فراوان، نبايد در گندم، ذرت،  برنج و شكر به ديگران متكي باشد. بايد در مسير خودكفايي بوده و كشاورزي‌مان صنعتي با فناوري نوين باشد.

    زنجير تحريم‌ها مانع از حركت بود
روحاني گفت: تنها در بخش صنعت، معدن و تجارت پس از برجام، يك‌ميليارد و 600 ميليون دلار سرمايه خارجي وارد كشور شده و قراردادهاي گوناگوني منعقد و طرح‌هاي اقتصادي دو برابر شده است. رئيس‌جمهوري افزود: 3 ميليارد و 890 ميليون دلار سرمايه خارجي براي 133 طرح جذب شده كه از اين رقم 58 طرح تكميل و 75 طرح در حال تكميل و آماده بهره‌برداري است و همه اين تلاش‌ها را ملت ايران انجام داد تا فضا براي حركت كشور فراهم شود. دكتر روحاني با اشاره به اينكه اگر در گذشته مي‌خواستيم راه برويم و حركت كنيم، زنجيرهاي تحريم مانع از حركت ما بود، گفت: امروز اين زنجيرها وجود ندارد، اما بايد حركت كنيم چراكه مانع اصلي برداشته شده و روابط بانكي ما با دنيا برقرار شده و روز به روز هم گسترده‌تر خواهد شد. رئيس‌جمهوري افزود: ما غاصب را از باغ خود بيرون كرديم و در باغ به روي مردم باز شده است و امروز عده‌اي كودك به در باغ آمده و مي‌گويند، سيب و گلابي كجاست كه مي‌خواهيم ميل كنيم. امروز اين باغ كه نهال‌هاي آن تازه غرس شده آماده باروري است، اما براي به ثمر نشستن صبر لازم است.
دكتر روحاني تأكيد كرد: آنهايي كه فكر مي‌كنند با حرف‌هاي نادرست مي‌توانند ملت ايران را مأيوس كنند در خطا و اشتباه به سر مي‌برند.

   در ايران مديريت دوگانه وجود ندارد
رئيس‌جمهوري با بيان اينكه امروز بايد ادبيات ما بر مبناي اميد، انسجام، اتحاد و وحدت ملي باشد، خاطر نشان كرد: ادبيات ما بايد ادبيات اتحاد و اميد باشد، نبايد عده‌اي گفتمان يأس و بدتر از آن فروپاشي قدرت مديريتي اين ملت بزرگ را ترويج كنند. دكتر روحاني تصريح كرد: انسان دروغگو و فحاش و يأس‌پراكن هرگز يك انقلابي نيست و آنهايي كه از يأس سخن مي‌گويند با انقلاب اسلامي ايران رابطه‌اي ندارند.
رئيس‌جمهوري گفت: آنها كه تصور مي‌كنند در اين كشور دو راه وجود دارد در خطا و اشتباه هستند، چراكه يك خط و يك رهبر و يك دولت بيشتر نداريم، در ايران مديريت دوگانه وجود ندارد.
دكتر روحاني افزود: همه پيشرفت‌هاي دولت در سايه حمايت، انسجام و كمك ملت ايران بوده و برجام خودكفايي و رونق اقتصادي و رشد اقتصادي 5‌درصدي كه به آن خواهيم رسيد، بي‌ترديد متعلق به مردم بوده و ما خادمان ملت هستيم و همه زندگي ما عشق به ملت، انقلاب اسلامي، امام راحل و رهبرمان است. رئيس‌جمهوري اظهار داشت: ما براي عزت و عظمت كشور، سلامتي رهبر، رونق و سربلندي ايران و اتحاد و انسجام ملت، دستمان به سوي آسمان است و بي‌ترديد دعاي ملت در حق دولت اجابت خواهد شد. دكتر روحاني با بيان اينكه در سال‌هاي گذشته در دنيا مسابقه براي تهديد، فشار و اعمال تحريم عليه ايران بود، اما امروز در سراسر دنيا براي ارتباط با ايران و سرمايه‌گذاري در كشورمان مسابقه برقرار است، ‌گفت: آينده و مسير ما روشن است، اما نبايد بگذاريم عده‌اي در اين كشور اخلاق ضدحسيني و عاشورايي را ترويج كنند بلكه بايد تلاش كنيم در كشور اخلاق محمدي(ص) مستقر شود.
رئيس‌جمهوري با اشاره به عدم‌رعايت نزاكت و اخلاق در مناظره‌هاي كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري در امريكا كه مدعي است بيش از 200 سال دموكراسي داشته و بيش از 50 دوره انتخابات گوناگون برگزار كرده، گفت: افتخار ما اسلام ماست و آن همان ديني است كه پيامبرش فرمود براي تكميل مكارم اخلاقي مبعوث شده است. دكتر روحاني خاطر نشان كرد: نبايد بگذاريم عده‌اي اخلاق را در جامعه سركوب كرده و دروغ، استهزا و اتهام را شايع كنند.
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
2
0
يكي بايد اقاي روحاني رااز خواببيدار كند وبه او بگويد سال ٩٥درحال اتمام است كي مي خواهي به اقتصاد رونق دهيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴
",وقت گل نی".متاسفانه این دولت با حرکت لاک پشتی خود وقتی دید که آرایش کمترازآرای باطله است.حاضراست وعده سرخرمن دهد که خواهشمندم مرا قبول کنید .آن موقع وقت بیدارشدن ایشان است ولی زمان به ایشان خواهد گفت دروغ دیگربس است الان وارد
...
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
2
1
درخت سیب و گلابی ! عیب ما مردم این است که معجزه برجام را درک نمی کنیم . برجام زمانی آفتاب تابان است و اکنون درخت سیب و گلابی ! میوه برجام که به گفته آقای روحانی در اولین روز اجرای برجام تمامی تحریم ها لغو شوند ، بخاطر بدعهدی کدخدا عملی نشد . میوه برجام ایجاد اشتغال برای بیگانگان و بیکاری مضاعف جوانان ایرانی است . میوه اعلام نشده برجام حذف درس « رهبر کوچک » در کتاب ششم ابتدایی به پیشنهاد یک نویسنده صهیونیست ! میوه برجام تبلیغ پالم ( محصول کشور مالزی ) توسط رئیس جمهور ایران ! میوه برجام قراردادهای استعماری نفتی است .
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
2
1
در باغ سیب وگلابی و...
ترمیم کابینه سیب و گلابی!!!
خانه از پای بست ویران است
خواجه در بند نقش ایوان است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
2
0
باور غلط سمی و خطرناک است . بطوری که رئیس جمهور یک کشور که از هر نظر درسیاست ها و عمل کرده ها وبخصوص اقتصاد وبی کاری شکست خورده در هر مراسمی فقط بفکر تعریف وتمجید از برجام است . لذا هرگز یک کلمه از ایشان راه کاری در رابطه حل هیچ مشکلی نشنیده ایم . متاسفانه هیچ کس حاضر به قبول تشتباه خود نیست . حتی دزدها هم طبکار وادعای استادی اقتصاد و مدیریت حزبی را دارند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
2
2
سانسورچی چرا جرات چاپ نظرات مخالف را نداری
درود بر روحانی ومرگ بر دلواپسن اختلاسگر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
فواید برجام را که مینویسی منعکس نمی کنه ترسوی بیسواد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار