کد خبر: 818339
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
نشست شورای علمی بنیاد نخبگان استان بوشهر با موضوع برنامه ریزی برای اجرای طرح شهاب و بررسی برنامه های وچالش های پیش روی آموزش و پرورش در استان بوشهر با حضور مدیرکل آموزش و پرورش در بنیاد نخبگان بوشهر برگزار شد.

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر در این نشست با اشاره به سابقه تاریخی و درخشان استان بوشهر در حوزه آموزش گفت: مدرسه سعادت به عنوان یکی از اولین مدارس کشور با پیشینه تاریخی قابل توجهی که دارد، در حال حاضر درخشش گذشته را ندارد و این وضع در مدارس دیگر هم کم و بیش دیده می شود.

دکتر رضا آذین افزود: آموزش پرورش به عنوان یکی از سازمان‌های بسیار مهم و دخیل در این امر باید بررسی و پیگیری نماید که بنیاد نخبگان نیز آماده کمک‌رسانی در حد توان خود می‌باشد.

وی با اشاره به ریشه های اصلی مهاجرت از استان بوشهر گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته با فرهیختگان و افراد تحصیل کرده سه ریشه اساسی مهاجرت از استان آموزش پرورش، بهداشت و سلامت و تفریح و اوقات فراغت می باشد که برخی از این عوامل تأثیر متقابل روی یکدیگر دارد.

دکتر آذین اضافه كرد: به عنوان مثال زمانی که معلمی توانا را برای تدریس به این شهر می آوریم ولی از سویی دیگر امکانات بهداشتی از قبیل بیمارستان مجهز برای خدمات‌دهی به او نداریم، فضای مناسب ورزشی و تفریحی برای فرزندان و نزدیکانش در اختیار نداریم، یا از پزشک با تجربه و مجرب دعوت می‌کنیم در حالی که مدرسه و محیط آموزشی مناسبی را برای فرزندانش محیا نمی‌بیند زمینه برای مهاجرت او از استان فراهم می شود.

وی گفت: افرادی مانند دبیران، هیأت‌های علمی، انجمن‌ها و گروه‌های مختلف علمی در دانشگاه خلیج فارس، علوم پزشکی، آزاد و ... وجود دارند که خواهان تحصیل عالی فرزندان خود هستند و حاضرند برای این امر مخارج مورد نظر را نیز پرداخت کنند ولی اگر در بوشهر امکانات آموزشی و پژوهشی مناسب نباشد، مجبور به مهاجرت به شهرها و استان‌های دیگر می‌شوند و این امر را می‌توان به عنوان مهاجرت داخلی فرهیخته استانی تلقی کرد که مضرات و معایبی را در بخش‌های مختلف محلی ایجاد می‌کند.

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر با بیان اینکه در محیط و زمانی که زندگی می‌کنیم هم در قبال خود و هم در قبال آیندگانمان مسئول هستیم خاطر نشان ساخت: دانشگاه های استان به ویژه دانشگاه علوم پزشکی، استانداری، آموزش و پرورش و بنیاد نخبگان باید در این زمینه توجه و رسیدگی ویژه نمایند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این نشست با اشاره به اجرای طرح شهاب در مدارس استان گفت: در طرح شهاب که با همکاری اداره استعدادهای درخشان، معاونت آموزش ابتدائی و بنیاد نخبگان در 6 شهرستان اجرا می شود امید است در مقاطع بالاتر دانش‌آموز با پایه‌ای قوی و مناسب بتواند به عنوان نخبه وارد عرصه آموزشی و پژوهشی کشور شود.

ناصر کرمی با بیان اینکه انتظارات از آموزش پرورش به عنوان یکی از ابتدایی‌ترین مراحل حلقه آموزشی به‌جا و قابل درک است اذعان نمود: با توجه به گستردگی جامعه مخاطب آموزش و پرورش بدون شک بدون همکاری و همیاری دیگر سازمان ها موفقیت چندانی در کیفیت بخشی آموزش و افزایش خدمت دهی به فرهنگیان و دانش آموزان نخواهیم داشت.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار