کد خبر: 818321
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹
شهردار تبریز از راه‌اندازی مرکز امانات در کربلای معلی و در ایام اربعین حسینی با ظرفیت 50 هزار نفر، توسط اين شهرداری خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این مرکز، یکی از نگرانی‌های عمده زائران، رفع خواهد شد.

صادق نجفی افزود: اقدامات و همکاری‌های گسترده‌ شهرداری تبریز در حوزه‌های متعدد خدمات و حمل‌ و‌ نقل ویژه اربعین حسینی، امسال با توجه به عقد پیوند خواهرخواندگی با کربلای معلی، چشمگیرتر از گذشته، ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: زائران اربعین حسینی، در اغلب موارد، از جهت فقدان برخی ضروریات، مشکلاتی دارند که کمبود مرکز امانات از آن‌جمله است؛ از این رو با رایزنی‌های صورت‌گرفته، برای اولین‌بار، مرکز امانات شهرداری تبریز با ظرفیت بیش از 50 هزار نفر در کربلای معلی مستقر خواهد شد.

نجفی متذکر شد: همکاری‌های مستمر شهرداری تبریز و کربلا، در آستانه اربعین حسینی و تا مدتی پس از آن،جهت خدمت رسانی به زائران حسینی ادامه خواهد داشت.

شهردار تبریز خدمت به زائران سامرا را بخش دیگر همکاری‌های شهرداری تبریز در ایام منتهی به اربعین حسینی خواند و افزود: برنامه‌های تنظیف و پاکسازی، با حضور پاکبانان برگزیده با تجهیزات ویژه خدمات شهری در سامرا اجرا خواهد شد؛ پیش‌بینی می‌شود حجم زباله‌ جمع‌آوری شده در این ایام، روزانه به 60 تن برسد.

وی همچنین از اجرای خدمات گسترده پذیرایی در مرز مهران خبر داد و افزود: موکب خدمت‌رسانی شهرداری تبریز با ارایه خدمات بهداشتی، پذیرایی و ایستگاه‌های چندمنظوره رفاهی، نیازهای مهم زائران را پوشش خواهد داد.

نجفی، اجتماع باشکوه اربعین حسینی را جلوه مهم وحدت و پیغام رسای نهضت عاشورا خواند و گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از 20 میلیون نفر در این اجتماع وحدت‌بخش و پرشور حضور داشته‌باشند؛ از این‌رو، به عنوان کشوری که باورهای عاشورایی را در تاریخ خود جاودانه کرده‌است، باید از تمام ظرفیت‌های ممکن برای خدمت به شهروندان و زائران بهره بگیریم.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار