کد خبر: 818234
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
اظهارنظرات تازه پارسايي، ايل‌بيگي و طائرپور درباره تهيه‌كننده «شهرزاد»
پس از دستگيري تهيه‌كننده سريال «شهرزاد» شوراي عالي تهيه‌كنندگان به عنوان يك صنف از شوراي پروانه نمايش كه زير نظر وزارت ارشاد فعاليت مي‌كند، خواسته فقط پرونده‌هايي در اين شورا بررسي شود كه شوراي عالي تهيه‌كنندگان معرفي کرده باشد.
جواد محرمي
غلامرضا موسوي پيش از اين در گفت و گو با «جوان» از اين سخن گفته بود كه تهيه‌كننده سريال شهرزاد عضو صنف تهيه‌كنندگان نبوده و شوراي عالي تهيه‌كنندگان اين شخص را به رسميت نشناخته است. با وجود اين، اداره كل نمايش خانگي سازمان سينمايي به محمد امامي براي تهيه سريال شهرزاد مجوز داده است و حالا حسين پارسايي در گفت و گو با «ايسنا» و در واكنش به انتقاد از صدور پروانه ساخت به برخي آثار با بيان اينكه ما مسئوليت حاكميتي نسبت به سينما و نمايش خانگي داريم، عنوان كرد: مسائل صنفي به اصناف مربوط مي‌شود. آقاي امامي از طرف صنف مربوطه كارت تهيه‌كنندگي دارد! سريال «شهرزاد» قبل از اينكه به كسي يا جايي تعلق داشته باشد، به مردم تعلق دارد، اينكه چه كسي اين سريال را و با چه پولي تهيه كرده مهم است، اما از نظر ما حد و حدود قانوني براي انجام اين پروژه رعايت شده است؛ بعد از اين هر اتفاقي بيفتد مسئله بعدي است.

معاون نظارت و ارزشيابي سازمان سينمايي هم در پي تصميم شوراي عالي تهيه‌كنندگان مبني بر اينكه فقط پرونده‌هايي در شوراي پروانه فيلمسازي بررسي شوند كه تهيه‌كنندگان آنها توسط اين شورا كتباً معرفي شده باشند، گفت: «اين موضوع در حد پيشنهاد مطرح شده و ما در حال بررسي آن هستيم. چون يكسري امور حاكميتي است كه بايد ببينيم كدام يك قابل واگذاري هستند و كدام يك شرايط واگذاري ندارند.» از سوي ديگر حسين پارسايي، تصوير كارتي به نام محمد امامي تهيه‌كننده شهرزاد را براي يك رسانه ارسال كرده كه زير آن امضاي فرشته طائر پور به عنوان رئيس صنفي با عنوان كانون تهيه‌كنندگان قرار دارد. فرشته طائرپور با تأييد عضويت نامبرده در تشكلي با عنوان كانون تهيه‌كنندگان فيلم ايران كه او رئيسش است، عنوان كرد: «نام صنف به انجمن صنفي كارفرمايي تهيه‌كنندگان سينماي ايران تغيير يافته است. محمد امامي هم عضو اين صنف است و البته قطعاً شرايط عضويت را داشته كه به عضويت صنف درآمده است.»
نگراني‌ها از رسوخ فساد در سينما در حالي رو به افزايش است كه شبكه نمايش خانگي و مدير كل ارزشيابي و نظارت سازمان سينمايي به عنوان مجموعه‌اي دولتي مسئول كنترل اين بخش جهت پيشگيري از آفت فساد در سينما قلمداد مي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار