کد خبر: 818088
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲
متخصص ریه گفت: قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آلودگی هوا باعث افزایش co2 ورودی به خون و پایین آمدن تمرکز، حافظه و قدرت تفکر می‌شود.

حسن الله صادقی، متخصص ریه گفت: کار ریه دریافت اکسیژن و دفع co2 خون است و در صورتی که اکسیژن خون کاهش یابد یا  co2 خون بالا رود، قدرت تفکر، تمرکز و حافظه کم می شود.

وی اضافه کرد: ریه ما به صورتی طراحی شده که همانند ورزشکار حرفه ای فعالیت داشته باشیم اما ما به طور معمول کمتر از یک پنجم حجم ریه را استفاده می کنیم، مانند کاربرات ماشین که زمانی که دور موتور تندتر می شود نیاز به هوا نیز بیشتر می شود.

صادقی افزود: زمانی که فعالیت بدنی ما افزایش یابد یا قسمتی از ریه مانند ابتلا به ذات الریه، از بین رود ذخیره ریه به کمک می آید یعنی ذخیره ریه با عملکرد آن و شکل و ساختارش ارتباط دارد به صورتی که وقتی به مقدار زیادی در معرض آلودگی هوا قرار بگیریم از ذخیره ریه کم می شود.

این متخصص ریه آلودگی هوا را باعث افزایش co2  ورودی به خون و برهم خوردن تمرکز دانست و گفت: در این حالت اکسیژن خون پایین آمده و تمرکز به هم می خورد حتی آلودگی های شدیدی که co2 خون را به مقدار زیاد بالا ببرند می تواند باعث ایجاد اختلالات عصبی و به کما رفتن فرد شود.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار