کد خبر: 818075
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵
نامزد جمهوری‌خواهان نفرت جهان از آمریکا را به گردن اوباما انداخت.
باشگاه خبرنگاران: دونالد ترامپ – نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – روز گذشته (جمعه) گفت آمریکا بواسطه سیاست‌های اوباما در تمام جهان منفور شده است.

وی ساعاتی پس از آنکه «میشل اوباما» همسر رئیس جمهور آمریکا را به دلیل حمایت از نامزد انتخاباتی دموکرات‌ها مورد انتقاد قرار داد، در یک سخنرانی انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیا گفت: "جهان از ما و از رئیس جمهور ما متنفر است." نامزد جمهوری‌خواهان خطاب به هواداران خود ادامه داد: "ببینید پس از سالها دوستی چه بر سر روابط آمریکا و فیلیپین آمد. آنها (فیلیپینی‌ها) اکنون نگاهشان به سمت روسیه و چین است؛ چراکه یک آمریکای ضعیف به درد آنها نمی‌خورد."

روابط آمریکا و فیلیپین به تازگی دستخوش تنش شده است. «رودریگو دوترته» رئیس جمهور جدید فیلیپین ماه گذشته تعبیر نامناسبی در مورد اوباما به کار برد و اوباما نیز در جریان آخرین سفر آسیایی خود، دیدار برنامه‌ریزی‌شده با او را لغو کرد.

این اظهارات ترامپ پس از آن صورت گرفت که دوترته روز گذشته در سفر به چین رسماً از پایان روابط دوستانه واشینگتن و مانیل خبر داد.

نامزد جمهوری‌خواهان روز گذشته یک اجتماع انتخاباتی بزرگ دیگر را نیز در پنسیلوانیا برگزار کرد. ترامپ می‌خواهد نخستین نامزد جمهوری‌خواهی باشد که از سال 1988 در این ایالت پیروز می‌شود. با توجه به اینکه خیال دموکرات‌ها از بابت آرای انتخاباتی چندین ایالت مهم مانند کلرادو و ویرجینیا راحت است، او باید برای افزایش بخت پیروزی خود در انتخابات نوامبر آرای پنسیلوانیا را از آن خود کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار