کد خبر: 818016
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵
در حالي به گفته نجفي انتخاب صالحي اميري و سلطاني‌فر براي وزارتخانه‌هاي ارشاد و ورزش قطعي شد و خودش نامزد وزارت آموزش‌و‌پرورش است كه هيچ‌يك از اين 3نفر نتوانستند از مجلس نهم رأي اعتماد بگيرند
شايد اگر بشر تاكنون به چرخش زمين و كهكشان‌ها پي نبرده بود، حالا ديگر دانشمندان با معرفي سه وزير رد شده در مجلس نهم به مجلس دهم و اميد به رأي اعتماد گرفتن آنان مي‌توانستند به چرخش روزگار ايمان بياورند! نجفي كه براي وزارت آموزش و پرورش نتوانست از مجلس نهم رأي اعتماد بگيرد، در مصاحبه‌اي گفته خودش و دانش‌‌آشتياني از گزينه‌هاي اصلي وزارت آموزش و پرورش هستند و براي بررسي‌هاي بيشتر مشكلات وزارتخانه از رئيس‌جمهور وقت گرفته و تا شنبه (امروز) همه چيز قطعي مي‌شود.
 
نجفي كه به خاطر ناراحتي‌ قلبي نتوانست در پست معاونت رئيس‌جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، دوام بياورد و به نوعي خانه‌نشين شد، حالا دارد مشكلات يك وزارتخانه پرماجرا و پرهياهو را بررسي مي‌كند. شايد يكي از اين مشكلات صداي بلند بچه‌ها و معلمان است كه ممكن است براي قلب او ضرر داشته باشد!

نجفي اما درباره وزراي پيشنهادي براي دو وزارتخانه ديگر برخلاف تكليف خودش، قطعي اعلام نظر كرده و گفته «رضا صالحي اميري» و «مسعود سلطاني‌فر» هم يك‌شنبه براي وزارتخانه‌هاي ارشاد اسلامي و ورزش به مجلس معرفي مي‌شوند. اين دو فرد پيشنهادي هم اتفاقاً نتوانستند براي وزارتخانه ورزش و جوانان از مجلس نهم رأي اعتماد بگيرند و حالا در چرخش روزگار يكي براي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و ديگري براي وزارت ورزش مناسب تشخيص داده شده‌اند و لابد حرف‌هاي پشت‌پرده نيز با مجلس دهم زده شده تا مسير كاملاً هموار شود. به اين ترتيب صالحي اميري كه با رأي منفي 143 نماينده مجلس نهم نتوانست وزير ورزش شود حالا چه بسا با رأي مثبت مجلس دهم، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خواهد شد تا بازي به هم خورده دولت در وزارت ورزش، اين بار در وزارت فرهنگ با شوتي كه صالحي اميري به توپ فرهنگ مي‌زند آغاز شود و ادامه يابد.  اما سلطاني‌فر  كه 148 رأي منفي مجلس نهم از 283 رأي مأخوذه، او را از وزارت ورزش دور كرده بود، حالا از مجلس دهم چشم به صندلي اين وزارتخانه دارد تا هم خيال كي‌روش راحت شود! و هم مردم كه معيشت خود را به راحتي پاي هياهوي قهرماني‌هاي ورزشكاران از ياد مي‌برند، احساس «تغيير» كنند!

در اين ميان نجفي كه فقط به خاطر يك رأي كمتر نتوانست با مجلس نهم وزير شود، حالا احتمالاً خيالش از آن دوي ديگر راحت‌تر است، مگر اينكه عرصه را همان‌طور كه خود گفته به دانش‌ آشتياني بسپارد كه در اين صورت هم يك ردشده ديگر كه نتوانست براي وزارت علوم از مجلس نهم رأي اعتماد بگيرد، با مجلس دهم وزير خواهد شد.

با اين وزراي پيشنهادي به نظر مي‌رسد دولت بيشتر به دنبال نوعي بازي با مجلسيان است! و يك پيام هم دارد. پيام خاص رئيس‌جمهور با عزل سه وزير در پوشش استعفا به جامعه اين است كه من براي دوره بعد خيالم راحت است! وگرنه در نيمه پاياني سال آخر دولتم اين چند وزير نگونبخت را اينچنين در پروژه‌اي كه مخاطب را به ياد تغييرات هيئتي و ديمي وزرا در دولت پيشين مي‌اندازد، بركنار نمي‌كردم و همانطور كه مقابل تغيير وزراي اقتصادي با آن آشفته‌بازار اقتصادي كشور و نامه‌هايي كه نوشتند، مقاومت كردم، اين بار هم كوتاه مي‌آمدم. اما رئيس‌جمهور حالا به جامعه رأي‌دهنده مي‌گويد اين تغييرات بيش از هر چيز نشانه اميد من به رأي‌آوري در انتخابات 96است گويي رئيس‌جمهور به اين سه نفر در ماه‌هاي منتهي به انتخابات 1392 قول داده است كه هر جور شده شما را وزير مي‌كنم. معرفي اين افراد به معني قحط‌الرجال بودن در كشور و بسته بودن حلقه مديريتي در آن است كه آزموده را باز مي‌آزمايند.  تا چه پيش آيد و مخاطب چه واكنشي نشان دهد.
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
سهراب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
0
2
هم نمایندگان مجلس نهم و هم دهم نماینده مردم بودند وهستند اینکه کسی در مجلس قبلی رأی اعتماد نگرفته دلیل بر عدم شایستگی او نیست چرا با سیاسی کاری دولت را تخریب میکنید ؟ آیا هرکس درتیم شما نبودبد است ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
1
1
یقینا" نجفی رای نخواهد آورد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
1
2
آن مجلس نهم بود نه این مجلس که اکثریت ندارید
حبیب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
0
2
رد‌‌شده‌هاي مجلس نهم با مجلس دهم وزيرمي‌شوند!
.
.
.
آیا اشکالی وجود دارد در این مورد ؟؟؟
مجلس اصولگرای نهم نتوانست اعتماد کند و مجلس شبه اصلاح طلب نهم خواهد توانست اعتماد کند !
باید از شما اجازه می گرفتند ؟؟؟
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴
0
0
گویا " نمایندگان مجلس نهم "شامل
انقلابی نمای نفهم بودند"که کارائی این وزیران را تشخیص نداده "رای اعتماد ندادند.بایدخوشحال و شکر گزار باشیم
"که پس ازمجلس نهم که معضلی برای کشوربود"در مجلسی دهم کشور "از
نمایندگان انقلابی وفهیم برخوردار شدیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار