کد خبر: 818014
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵
در يادواره شهداي مدافع حرم فاتحين
شهردار تهران گفت: در شهرداري خود و همكارانم را موظف به پشتيباني همه‌جانبه از مجاهدت مدافعان حرم كرده‌ايم، در حالي كه در اين باره زخم زبان‌هاي زيادي شنيده‌ام.
محمدباقر قاليباف، شهردار تهران ديروز جمعه در يادواره شهداي مدافع حرم فاتحين كه در مركز همايش‌هاي برج ميلاد تهران برگزار شد با بيان اينكه فرهنگ انقلاب اسلامي ريشه در فرهنگ عاشورا دارد، گفت: شهداي مدافع حرم فرهنگ عاشورا را مجدداً احيا كردند و باعث عزت و اقتدار براي ميهن شدند. امروز تنها راه پيشروي ما براي موفقيت چه در بعد مادي و چه در بعد معنوي راه فرهنگ شهادت است و اين حركت در مسير فرهنگ عاشورا و شهادت است.

قاليباف شهداي مدافع حرم را شهداي مظلوم و غريب عنوان كرد و گفت: ما فراموش نكرده‌ايم كه كمتر از يك دهه قبل عده‌اي در خيابان‌هاي تهران شعار «نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران» سر مي‌دادند؛ آنها نه انقلاب را مي‌شناختند و نه حتي به فرهنگ انساني اعتقاد داشتند و حتي شعار جانم فداي ايران آنها هم كذب بود.  وي افزود: در همان روزها فرزندان اين مملكت براي دفاع از حرم و حفظ فرهنگ حسيني و همچنين تأمين امنيت كشورمان در حال مجاهدت بودند و سال‌ها اين شهدا مظلومانه در شهرهاي مختلف كشور تشييع شدند و دليل اين موضوع نيز آن بود كه فضاي حاكم فضايي نبود كه بتوان آن را علني كرد.

شهردار تهران تصريح كرد: در آن زمان برخي رسانه‌ها كه بعضاً امروز نيز در حال فعاليت هستند اين‌گونه القا كردند كه چرا پول ما بايد در جاي ديگري هزينه شود، چرا فرزندان ما بايد در جبهه ديگري مجاهدت كنند. بنده به صراحت مي‌گويم كه آ‌نها انقلاب اسلامي و فرهنگ اسلامي را نشناخته بودند و به فرهنگ اسلامي نيز اعتقاد نداشتند.
قاليباف خاطرنشان كرد: امروز جوانان دهه 70 در ميداني ورود كردند كه اين جنگ از هشت سال دفاع مقدس نيز سخت‌تر است، اما آنها با شجاعت و دليري خود در مقابل دشمنان ايستاده‌اند. آنها امروز نقش حضرت زينب را ايفا مي‌كنند كه در هر شرايط سختي در كنار ولي خود قرار گرفته و ذره‌اي نيز ترديد نخواهند كرد.
وي افزود: امروز مدافعان حرم در واقع با سربازان استكبار مي‌جنگند و از فرهنگ انقلاب اسلامي و فرهنگ عاشورا دفاع مي‌كنند.

شهردار تهران خدمت به مردم و پيشرفت كشور را از اولويت‌هاي امروز دانست و گفت: بايد با مشكلات اقتصادي مبارزه كرد.
قاليباف با تأكيد بر اينكه تكفيري‌ها سرباز و ايادي مستقيم استكبار جهاني در سوريه و عراق هستند، گفت: اگر امروز بنده اين توفيق را ندارم كه در جمع مدافعان حرم و در كنار دوست عزيزم حاج قاسم سليماني در ميدان مبارزه بجنگم، اما در شهرداري تهران خود و همكارانم را موظف و مكلف به پشتيباني همه‌جانبه از مجاهدت مدافعان حرم كرده‌ايم، در حالي كه در اين زمينه نيز زخم‌زبان‌هاي زيادي شنيده‌ام.

 سرلشكر جعفري:  در حال گسترش «گردان فاتحين» در كل كشور هستيم
فرمانده كل سپاه پاسداران گفت: وضعيت ايران امروز به گونه‌اي است كه حتي كشورهاي ديگر براي تعيين سرنوشت سوريه اعتراف مي‌كنند كه بايد با ايران مذاكره كنند.
به گزارش خبرگزاري تسنيم، سرلشكر محمدعلي جعفري، فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيز در اين يادواره گفت: انصافاً جمله‌اي كه مقام معظم رهبري درباره شهداي مدافع حرم فرمودند به درستي صدق مي‌كند. اين شهدا متفاوت هستند و در حيات خودشان اولياي الهي هستند.

سرلشكر جعفري با برشمردن صفات مدافعين حرم گفت: جمع شدن صفاتي همچون بصيرت عميق ديني و انقلابي و شجاعت فردي باعث مي‌شود وي مدافع حرم شود كه جان خود را در دفاع از حريم ولايت و انقلاب اسلامي فدا مي‌كند.
وي با بيان اينكه به همكاران خود در فاتحين به خاطر توفيقي كه شامل حال آنها شده تبريك عرض مي‌كنم، گفت: فاتحين افرادي هستند كه با كمترين توقع و سرمايه‌گذاري جاني و دفاع از حريم ولايت آمادگي خود را همه‌جانبه اعلام كردند و سال‌هاست كه آمادگي خود را حفظ كرده‌اند و به حدي رسيدند كه در دفاع از حريم ولايت آماده جانبازي و جهاد هستند.
سرلشكر جعفري خطاب به مدافعين حرم گفت: بايد گسترش اين جبهه را از تكاليف خود بدانيم و براي تحقق اهداف انقلاب كه همان دفاع مسلحانه است كه شما در آن مسير قرار گرفته‌ايد را ادامه بدهيد.  وي افزود: دفاع مسلحانه از انقلاب اسلامي در خارج از مرزهاي ايران توفيق بسيار بزرگي است كه نصيب هر فردي نمي‌شود و اين توفيقي الهي است.
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ادامه داد: در تهران بناي خوبي با ايجاد گردان فاتحين براي گسترش اين جبهه ايجاد شد كه در كل كشور نيز در حال گسترش آن هستيم.
سرلشكر جعفري تصريح كرد: در گزارشي كه بنده به مقام معظم رهبري از اين مأموريت خطيري كه فاتحين ارائه كردند، دادم، نكته‌اي كه به آن اشاره كردم اين بود كه يگان فاتحين افتخارش اين است كه هر تلاش و امكاناتش داوطلبانه است و اين چيز گم‌شده‌اي است كه در دفاع مقدس هم نداشتيم.

وي تصريح كرد: اينكه يك جواني از وقتش و سرمايه‌اش و از زندگي‌اش بدون اينكه توقعي داشته باشد و آماده اين است كه چنين مأموريتي را بپذيرد، توفيق بزرگي است كه در دفاع مقدس نداشتيم.
فرمانده كل سپاه پاسداران با بيان اينكه حوادث گسترده در منطقه نشان مي‌دهد اگر دفاع مقدس نبود، امروز ما شاهد وضعيت ديگري در منطقه غرب آسيا بوديم، افزود: امروز شايد اسرائيل چند برابر مساحت كوچك خودش گسترش يافته بود كه انقلاب اسلامي و مقاومت اسلامي نگذاشت اين كار انجام شود.

سرلشكر جعفري تصريح كرد: اگر مروري بر سياست‌هاي دشمنان انقلاب اسلامي و در رأس آنها امريكا و رژيم ‌صهيونيستي داشته باشيم، مشخص مي‌شود تمامي برنامه‌هاي آنها با شكست مواجه شده و به ضرر خودشان تبديل شده است.
وي اظهار كرد: وضعيت ايران اسلامي امروز به گونه‌اي است كه حتي كشورهاي ديگر براي تعيين سرنوشت كشورهاي منطقه از جمله سوريه اقرار مي‌كنند كه بايد با ايران مذاكره كنند.
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در پايان تصريح كرد: اين توانمندي ايران همگي مديون خون شهدا و آمادگي‌هايي است كه شما ايجاد كرده‌ايد.
 
تجليل از خانواده 6 شهید مدافع حرم و قهرمان المپیکی
در یادواره شهدای حرم فاتحین از خانواده شش شهید مدافع حرم و قهرمان المپیکی کشور تجلیل به عمل آمد.

خانواده‌های شهید مسعود عسگری، شهید عبدالله باقری، شهید امین کریمی، شهید محمد طحان، شهید داود جوانمرد و شهید محمد حسین حمزه با حضور در جایگاه این مراسم مورد تجلیل قرار گرفتند. این خانواده ها تندیس خود را از شهردار تهران، قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، سیدمحمود هاشمی فرمانده یگان فاتحین بسیج و سردار کاظمینی، فرمانده سپاه محمدرسول‌الله تهران بزرگ دریافت کردند.
همچنین از کیانوش رستمی قهرمان المپیکي کشورمان در این مراسم تجلیل به عمل آمد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار