کد خبر: 817936
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان در دیدار با کنستانتین آلکسه یف سرکنسول فدراسیون روسیه در استان های شمالی و اردبیل و آذربایجان شرقی، با اشاره به روابط تاریخی و ارتباطات قدرتمند دو کشور بر اهميت توجه به تبادلات فرهنگي ايران و ررسيه در سايه تجارت و اقتصاد تاکيد کرد.

محمود ربیعی با تاکید بر اهمیت مسائل اقتصادی در مراودات جهانی، گفت: با توجه به تفاهم نامه ای که سال 2009 بین معاون استاندار گلستان و مسولان آستاراخان روسیه منعقد شده، پیش بینی همکاری در زمینه تبادل اطلاعات، آموزش، تحقیقات، شیلات و گردشگری شده است و امیدواریم این ارتباطات در آینده گسترش یابد.

ربيعي ادامه داد: با توجه به توسعه زیر ساخت ها در استان گلستان طی سال های اخیر شامل کریدور ریلی و فرودگاه های گرگان و کلاله، ظرفیت های خوبی برای افزایش روابط وجود دارد. همچنين دریای خزر همچون پلی در راستای تجارت و همکاری است که می تواند موجب رونق و توسعه روابط شود.

در این دیدار سرکنسول روسیه در استان های شمالی جمهوری اسلامی ایران نيز با اشاره به همکاری های دو کشور در بُعد سیاسی، گفت: باید همکاری ها در زمینه اقتصادی و تجاری نیز افزایش یابد و با توجه به ظرفیت های دو کشور این تعاملات گسترش پیدا کند.

کنستانتین آلکسه یف با بیان دلایل سفر خود به استان گلستان، گفت: ما می خواهیم شما فهرستی از کالاها و خدمات خود ارائه کنید و در مقابل ما نیز فهرست کالا ها و خدمات خود را عرضه کنیم و زمینه های تعامل متقابل مشخص شود.

وی افزود: شیوه های تجارت سنتی پاسخگوی تعاملات اقتصادی نیست و باید با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی مراودات تجاری دو کشور را افزایش دهیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار