کد خبر: 817881
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰
آتش بس ۷۲ ساعته در یمن که پیش از این توسط نماینده ویژه سازمان ملل در امور این کشور اعلام و با موافقت طرف های یمنی همراه شده بود رسما آغاز گردید.
مهر: آتش بس ۷۲ ساعته در یمن که پیش از این توسط «اسماعیل ولد الشیخ» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن اعلام شده بود از بامداد پنج شنبه رسما به مرحله اجرا درآمد.

به گزارش روسیا الیوم، از سوی دیگر فرماندهی ائتلاف عربی تحت سرکردگی عربستان در تجاوز به یمن از پایبندی به این آتش بس سه روزه در پاسخ به درخواست «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن خبر داد.

«احمد العسیری» سخنگوی این ائتلاف گفت پادشاه عربستان با درخواست «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن برای آتش‌ بس موافقت کرده است.

وی همچنین افزود که با وجود آتش‌ بس، ریاض به محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن ادامه داده و محموله‌ ها به مقصد این کشور را بازرسی می‌کند.

در همین حال رئیس جمهور مستعفی یمن که با نیروهای متجاوز برای حمله به مردم یمن هم داستان شده است، مدعی شد که با هرگونه نقض آتش بس از سوی نیروهای انصارالله مقابله خواهد شد.

گفتنی است که «اسماعیل ولد الشیخ» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن پیشتر از برقراری آتش بس ۷۲ ساعته در یمن که از بامداد پنج شنبه این هفته به مورد اجرا گذاشته می شود، خبر داده بود.

ولد الشیخ اعلام کرد که آتش بس ۷۲ ساعته در یمن از ساعت ۲۳:۵۹ شامگاه چهارشنبه ۱۹ اکتبر (۲۸ مهر) به وقت محلی اجرایی خواهد شد و قابل تمدید است.

وی همچنین تمام طرف های یمنی و منطقه ای و جامعه بین الملل را به تشویق پایبندی کامل به آتش بس که می تواند پایانی دائمی بر نزاع باشد فراخواند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار