کد خبر: 817763
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲
خط 2 قطارشهری مشهد با پیشرفت 66 درصدی همراه است و در 3 فاز به بهره‌برداری خواهد رسید.
بهره برداري از خط 2 قطار شهری مشهد در 3 فاز

سید صولت مرتضوی شهردار مشهد با اعلام اين خبر گفت: فاز اول که دپو تا میدان شهدا است در بهمن ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و فاز دوم که از میدان شهدا تا میدان شریعتی است در اردیبهشت ماه 96 افتتاح خواهد شد. همچنین فاز 3 از محل میدان شریعتی تا شهید فکوری در آذرماه 96 مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه تعداد 4 ایستگاه خط 2 قطارشهری مشهد در حال تکمیل معماری است، عنوان کرد: ایستگاه‌های A2، B2، C2 و G2 در این فاز است و ایستگاه D2 در حال تکمیل سازه است و فعلا به صورت ایستگاه مرکزی مورد استفاده قرار می‌گیرد و ایستگاه‌های F2 و G2 در حال تکمیل سازه و معماری است.

شهردار مشهد با بیان اینکه ایستگاه‌های بعدی نیز در حال اتمام سازه هستند، گفت: ابعاد ایستگاه‌ها 14 در 120 متر است و عمدتا ایستگاه‌های خط 2 در دو طبقه احداث شده و ایستگاه‌های شریعتی و شهید کاوه در 3 طبقه بنا شده است.

مرتضوی با اشاره به اینکه ریل‌گذاری ازمحل دپوی خط 2 قطارشهری تا میدان راه‌آهن به اتمام رسیده است، افزود: بخشی از مسیر میدان راه‌آهن تا میدان شهدا نیز به پایان رسیده و بخشی دیگر در مرحله بتن‌ریزی است.

وی در ادامه بیان کرد: تعداد 3 رام قطار شامل 15 واگن در محل دپو مستقر شده و 3 رام دیگر در بندر عباس است تا برای مونتاژ به تهران اعزام شود.

شهردار مشهد ادامه داد: برای تامین برق مورد نیاز خط 2 تاکنون 44 میلیارد تومان به حساب شرکت برق استان واریز شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار