کد خبر: 817758
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
آذربایجان‌غربی در فقر امکانات آموزشی به سر برده و با کمبود 5هزار کلاس درس مواجه است.
آذربایجان‌غربی با کمبود 5هزار کلاس درس مواجه است

قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان‌غربی در مراسم کلنگ زنی نخستین مدرسه ویژه بیماران اتیسم با عنوان كردن اين مطلب گفت: این روزها مشارکت مردم و فعالان حوزه آموزش و پرورش در زمینه توانمندسازی کودکان به‌ویژه کودکان دارای برخی مشکلات و بیماری‌ها مایه خوشحالیست.

وی تصریح کرد: باید دولت و ملت با تلاش و هم‌افزایی در پی ایجاد امکانات لازم برای کمک به کودکان خاص باشند و قدم‌های بزرگ بردارند.

استاندار آذربایجان‌غربی با تقدیر از تلاش خیرین مدرسه‌ساز به آسیب‌شناسی پروژه‌های احداثی دولت پرداخت و گفت: اگر اجرای پروژه به‌صورت دولتی باشد نه تنها قیمت تمام شده زیادی خواهد داشت بلکه مشکلات و زمان زیادی برای ساخت و اتمام همان پروژه ایجاد خواهد شد.

سعادت اظهار داشت: حضور خیرین مدرسه‌ساز در توسعه امکانات آموزشی در شهرهای مختلف آذربایجان‌غربی بسیار ارزشمند و گره گشاست بنابراین ضمن درخواست از این افراد برای ادامه مسیر الهی خود تمام تلاش دولت را برای تسهیل اقدامات این خیرین به کار خواهیم گرفت.

استاندار آذربایجان غربی افزود: عارضه وجودی در کودکان خاص هزینه‌های زیادی برای خانواده‌ها ایجاد کرده و باید به آنها با ساخت مدرسه و تأمین امکانات لازم برای آموزش کمک کنیم تا بیش از این مشکل امکانات نداشته باشند.

وی با تبیین وضعیت آموزشی استان آذربایجان غربی اظهار داشت: متاسفانه هم اکنون با کمبود افزون بر 5000 کلاس درس در استان مواجه هستیم و نرخ بالای بی‌سوادی در استان سبب شده در کشور در رتبه 30‌ام باشیم و این مهم ایجاب می‌کند به سرعت راهکار مناسبي براي رفع آن بيابيم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار