کد خبر: 817749
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
محسن رضایی:
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به سخنان اخیر وزیر خارجه آمریکا که بخشی از اجرای برجام را دست برداشتن ایران از حزب الله و سوریه منوط کرده بود واکنش نشان داد.
به گزارش جوان آنلاين، محسن رضایی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما گفت: سخنان جان کری تکرار بدقولی هایی است که همیشه آمریکایی ها با ملت ایران داشتند.

وی افزود: آمریکا و انگلیس و قدرتهای بین المللی در طول تاریخ چه قبل و چه بعد از انقلاب هیچگاه به قولها و تعهداتی که دادند عمل نکردند و این خود دلیل بر بی اعتمادی ملت ایران است چرا که فرهنگ آمریکایی ها ، فرهنگ فریب و تزویر و بدقولی است.

رضایی با تاکید بر اینکه مسئولان ما همیشه باید امیدشان به خدا و مردم باشد گفت: مسئله مهم این است که ما به توانایی های خودمان تکیه کنیم و موضوعات روابط بین الملل را فقط برای دفع شر در نظر بگیریم چون که هیچ امیدی به آمریکا و قدرتهای بین المللی نیست که بیایند و به ملت ایران در فناوری و سرمایه گذاری کمک کنند.
رضایی افزود: قدرت اصلی ما در میان مردم و جوانان است که هر وقت به آنها تکیه کردیم به موفقیت های بزرگی دست یافتیم.
 
آزادسازی موصل یعنی دفن تکفیری ها
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام : آزادسازی موصل موجب دفن تکفیری ها و شکست آمریکا و عربستان خواهد بود که بطور مستمر از این جریان تروریستی حمایت می کردند.
رضایی افزود: اصولا منشا تولید تکفیری ها از مساجد و مدرسه هایی بود که وهابیت در اختیار داشتند و در آنجا انسانها را اینگونه تربیت کردند بنابراین آزادسازی موصل برای همیشه آنها را دفن خواهد کرد.

وی با اشاره به همزمانی حمایت آمریکا از گروهک داعش و در عین حال اعلام آمادگی همکاری با دولت عراق برای مقابله با این گروه تروریستی و تناقض دولت آمریکا گفت: ما به مدیریت آقای حیدرالعبادی اعتقاد داریم و او فرماندهی این عملیات را به عهده دارد و نیروهای مردمی هم در کمک به ارتش نقش موثری دارند.
رضایی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها از ابتدا شرط کرده بودند که حشدالشعبی (نیروهای مردمی) در این عملیات شرکت نکنند از سوی دیگر ترکیه را نیز در آنجا دخالت دهند چرا که نمی خواستند پیروزی در موصل به نفع و نام ارتش و مردم عراق تمام شود اما موفق نشدند .
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکایی ها ممکن است با چند هواپیما خود را در این عملیات دخالت دهند و بگویند ما هم بودیم که این خود علامت ضعف آمریکایی هاست که به هیچ وجه قدرت اداره وضع عراق را ندارند چون که دولت ، ارتش و مردم عراق تصمیم گیرنده امروز این کشور هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار