کد خبر: 817717
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مردم ما سالانه حدود ۳۰ میلیارد دلار از ناحیه آلودگی هوا خسارت می‌بینند.
مهر: معصومه ابتکار در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی که برای دفاع از کلیات لایحه هوای پاک حضور یافته بود، با اشاره به وضعیت آلاینده های طبیعی و غیرطبیعی در کشورمان و ضرورت مقابله با آن اظهار داشت: این لایحه با همکاری همه دستگاه های اجرایی تهیه شده و تلاش شده است تا همه الزامات مقابله با آلودگی هوا را لحاظ کند.

وی افزود: در رابطه با مسائلی مانند گرد و غبار و ریزگرها اگر قانون داشته باشیم بهتر می توانیم مقابله کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به مطرح شدن موضوع مقابله با آلودگی هوا در بند اول سیاست های کلی محیط زیست ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: مجلس با تصویب این لایحه به آن سیاست ها پاسخ مثبت می دهد و تصویب این لایحه پیام روشنی هم به دنیا دارد که ما به موضوع سلامت توجه داریم.

ابتکار گفت: بر اساس مطالعه ای که در سال ۸۲ داشتیم، مردم سالانه ۹ میلیارد دلار از ناحیه آلودگی هوا خسارت می بینند که به قیمت امروز و با در نظر گرفتن ریزگردها که آن زمان نبوده است، این خسارت ۳۰ میلیارد دلار شده است.

وی تاکید کرد: اگر فقط الگوی مصرف سوخت را اصلاح کنیم، بسیاری از مشکلاتمان حل می شود؛ در حوزه انرژی ما ۹ برابر استاندارد دنیا مصرف می کنیم که باعث آلایندگی هوا می شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: در این لایحه به مسائلی مانند ممیزی انرژی و کاهش آلودگی هوا در حوزه انرژی پرداخته شده و این لایحه هیچ مشکلی هم برای صنایع ایجاد نمی کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار