کد خبر: 817525
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
مسئول اداره بهداشت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از انجام فاز دوم واکسیناسیون جمعیت دام سنگین استان علیه بیماری تب برفکی از ابتدای مهر تا ۱۰ آبان ماه خبر داد.
دکتر مجید همتی با اعلام اين خبر در جمع خبرنگاران گفت : تمام جمعیت دام سنگین استان علیه این بیماری با استفاده از توان بخش خصوصی و دولتی و به صورت کاملأ رایگان واکسینه خواهند شد.

به گفته وي بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، تب برفکی یک بیماری ویروسی واگیر دامی است که بیشتر زوج سُم های اهلی و وحشی به این بیماری مبتلا می شوند که در صورت بروز خسارات جبران ناپذیری را به بار می آورد.

همتی، مهمترین علائم بیماری تب برفکی را بی اشتهایی، آبریزش دهان و بینی، وجود زخم هایی در ناحیه دهان، تاج سُم عنوان کرد و افزود : این علائم در دام مبتلا موجب لنگش دام و مانع غذاخوردن نیز می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه بیماری تب برفکی در نهایت موجب کاهش تولید و لاغری دام می شود، ادامه داد: طبق تحقیقات به عمل آمده این بیماری در دام های بالغ موجب کاهش ۲۵ درصدی تولید شیر و گوشت خواهد شد.

وی گفت : ویروس بیماری تب برفکی همچنین در دام های جوان(گوساله، بره و بزغاله) بر روی قلب دام اثر کرده و موجب تلفات می شود و گاهی تا ۱۰۰ درصد نیز دام نابالغ را تلف می کند.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار