کد خبر: 817434
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس خبر داد
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: با فعاليت كنسرسيوم صادراتي سنگ در این استان كه در مرحله تشكيل است، بستر مناسبي براي ارتقاي توان واحدهای فراوري سنگ در اين منطقه در حوزه‌های بازار و صادرات فراهم می‌شود.
عزیزالله قهرمانی

به گزارش جوان آنلاین از شیراز، شاهپور قنبري در جلسه مشترک با فرماندار نی‌ریز توسعه کیفی و تکمیل زیرساخت‌ها را از اولویت‌های اصلی این شرکت اعلام کرد و اظهار داشت: در این زمینه متناسب با اعتبارات و بر اساس اولویت‌ها اقدام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به بازدید خود از شهرک صنعتی سنگ نی‌ریز بر تکمیل زیرساخت‌ها در بخش‌های شبكه توزيع برق، گاز  و نيز روكش آسفالت بلوار اصلي تأکید کرد و گفت: شهرک‌های صنعتی تخصصی بستر مناسبی را در راستای رشد صنایع مرتبط با یک رشته صنعتی و نیز هم‌افزایی واحدهای موجود برای حضور مناسب در بازارهای داخلی و خارجی فراهم کرده است.

قنبري با بیان اینکه شهرک صنعتی سنگ نی‌ریز از مهم‌ترین شهرک‌های تخصصی سنگ کشور و خاورمیانه محسوب می‌شود افزود: استقرار 162 واحد مرتبط با سنگ‌بری و فراوری سنگ و با اشتغال‌زایی 3 هزار نفر در این شهرک صنعتی بیانگر اهمیت ویژه این شهرک صنعتی در زمینه جانبی مرتبط با سنگ است.

وی افزود: در شهرک صنعتی سنگ نی‌ریز زیرساخت‌ها و امکانات زیربنایی موردنیاز صنعتگران، وجود دارد و با اجرای برنامه توسعه کیفی این شهرک صنعتی در وضعیت مناسب زیرساختی قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بابیان اينكه اراضي صنعتي اين شهرك به سرمایه‌گذاران واگذارشده است، افزود: با توجه به وجود متقاضيان جديد سرمایه‌گذاری در اين شهرك صنعتي، طرح  توسعه شهرك صنعتي سنگ در دستور كار قرار گرفته و تلاش می‌کنیم در تعامل با دستگاه‌های اجرايي الحاق  23 هكتار به اين شهرك صنعتي، بستر مناسب براي استقرار واحدهای جديد در شهرك سنگ، فراهم شود.

قنبري تصريح كرد: به علت ظرفیت‌های موجود در شهرستان نی‌ریز در زمینه معادن سنگ تزئینی و نما، تقویت شهرک صنعتی سنگ نی‌ریز و حمایت همه‌جانبه از واحدهای مستقر می‌تواند در زمینه ایجاد ارزش‌افزوده مناسب برای فعالان صنعت سنگ این شهرستان نقش مهمی ایفا کند و در اين زمينه مراحل امکان‌سنجی خوشه سنگ نی‌ریز نيز به پايان رسيده است.

وی اضافه کرد: همچنین این شرکت از حضور فعالان سنگ نی‌ریز در نمایشگاه‌های بین‌المللی و داخلی حمایت و بخشی از این هزینه‌ها را به‌صورت یارانه به این واحدها پرداخت می‌کند و تاکنون نیز تورهای نمایشگاهی داخلی و خارجی با حمایت این شرکت انجام‌ شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: در اين زمينه محور فعالیت‌های امسال، حمايت از واحدهای فعال در بخش فراوري سنگ با ايجاد كنسرسيوم صادراتي است.

وي اضافه كرد: با فعاليت كنسرسيوم صادراتي سنگ در استان فارس كه در مرحله تشكيل است، بستر مناسبي براي ارتقاي توان واحدهای فراوري سنگ در اين منطقه در حوزه‌های بازار و صادرات فراهم می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با تشریح اقدامات انجام‌شده در زمینه ایجاد و توسعه  شهرک‌های صنعتی در نی‌ریز گفت: هم‌اکنون در این شهرستان، علاوه‌بر شهرک سنگ با 186 هکتار مساحت، شهرک‌های صنعتی تنگ حنا و آباده طشک و نیز ناحیه صنعتی ده فاضل نیز وجود دارد و آماده استقرار واحدهای صنعتی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه از برنامه‌ریزی به‌منظور الحاق اراضي براي ايجاد طرح توسعه شهرك صنعتي تنگ حنا خبر داد و گفت: در حال حاضر مساحت اين شهرك 50 هكتار است كه 18 قرارداد سرمایه‌گذاری منعقد شده و با توجه به وجود متقاضيان سرمایه‌گذاری، توسعه اين شهرك صنعتي ضروري است.

وي با اشاره به درخواست سرمایه‌گذار براي دريافت 12 هكتار زمين در اين شهرك صنعتي براي ايجاد مجتمع بزرگ كربنات كلسيم و ساخت كاغذ از ضايعات معادن سنگ نی‌ریز سنگ گفت: اين طرح سرمایه‌گذاری كه با مشاركت سرمایه‌گذار خارجي ايجاد خواهد شد علاوه بر توسعه صنعتي در اين منطقه، براي 110 نفر نيز اشتغال مستقيم ايجاد خواهد كرد.

قنبري افزود: اين سرمایه‌گذار كه براي اجراي طرح خود بيش از 300 ميليارد ريال سرمایه‌گذاری هزينه  خواهد كرد، بخشي از مراحل اوليه دريافت زمين را نيز انجام داده است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر