کد خبر: 817334
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
به مناسبت گرامیداشت روز جهانی غذا مدیرکل دامپزشکی استان عنوان کرد
روز جهانی غذا سال روزی است مقارن با شانزدهم اکتبر که به افتخار تاسیس سازمان فائو ( سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد ) در سال 1945 نامگذاری شده است.
هوشیار طهماسبی

روز جهانی غذا سال روزی است مقارن با شانزدهم اکتبر که به افتخار تاسیس سازمان فائو ( سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد ) در سال 1945 نامگذاری شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری دکتر عبدالمحمد نجاتی مدیرکل دامپزشکی استان گفت: دامپزشکی با نقش حاکمیتی که دارد تاثیر بسزایی در سلامت غذایی ایفا می کند و بر فراورده های خام دامی که شامل گوشت سفید، گوشت قرمز، تخم مرغ، عسل و سایر فراورده های دامی که فراوری نشده اند نظارت می کند.

دکتر نجاتی در ادامه اظهار داشت: در شش ماهه نخست سال جاری حدود 18 هزارو 760 مورد نظارت بهداشتی، دامپزشکی بر مراکز تولید، عرضه و توزیع که شامل مراکز بسته بندی، فروشگاه های زنجیره ای، رستوران ها، فروشگاه های مرغ و ماهی و قصابی ها  انجام داده است که طی آن مقدار 34 تن و 424  کیلو گرم فراورده خام دامی غیر قابل مصرف انسانی ضبط و معدوم سازی شده است.

وی تعداد بازرسی از لاشه های کشتاری در کشتارگاه های دام استان را یکصدو هفت هزارو 772 مورد برشمرد و گفت: با بازرسی هایی که از طرف دامپزشکی استان صورت می گیرد گوشت سالم و بهداشتی به دست مصرف کننده می رسد.

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: کشتارگاه های طیور استان نیز با بازدید هایی که از سوی دامپزشکی استان و مسئولین فنی، بهداشتی انجام می شود سلامت گوشت مرغ استحصالی از کشتارگاه را تضمین می کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر