کد خبر: 817130
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵
تولیت آستان قدس رضوی در دومین اجلاسیه کنگره سرداران و سه هزار شهید خراسان شمالی گفت: کنگره سه هزار شهید خراسان شمالی امتداد جریان عاشورای حسینی است.
محسن زاهد احمدی
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در دومین روز از اجلاسیه ملی سرداران و سه هزار شهید خراسان شمالی که در دهکده مقاومت بسیج بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه دومین روز این کنگره به نام طلاب، دانشجویان و اساتید شهید است، این جلوه ای از پیوند روحانیت و دانشجویان است.

وی گفت: شهدای روحانیت بیشترین آمار شهدا در بین سایر اقشار را داشته و این رمز موفقیت روحانیت بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی رمز ماندگاری شهدا و زنده نگاه داشتن یاد و خاطر شهدا را در اخلاص آنها دانست و افزود: تصور بر این بود که عاشورا، پایان عاشورا باشد اما عاشورا روز تولد عاشورائیان بود و عاشورا در تاریخ جاودانه شد.

وی اظهار کرد: کنگره سه هزار شهید خراسان شمالی امتداد راه عاشورا و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدای اسلام و انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی طلاب و دانشجویان را جامعه سازان و چهره سازان موثر دانست و تصریح کرد: امروز جهل زدایی، فرهنگ سازی، تجلیل و ... به برکت خون شهدا است.

وی همچنین افزود: جامعه ای که تمام روابط آن براساس دین باشد، جامعه ای پیشرفته است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز جامعه غربی پیشرفت را در صنعت نشان می دهد و اگر بخواهیم برای جامعه تمدن و توسعه تعریف کنیم، باید اول بدانیم انسان در نظام اسلام و فرهنگ قرآنی چه تعریفی دارد؛ چرا که میخواهیم برای انسان برنامه ریزی کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: برای پیشرفت باید بسته ای با پیشرفت های اخلاقی، فکری، صنعتی، پزشکی و ... تهیه کرد تا سکویی برای رشد تعالی انسان باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار