کد خبر: 817125
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
مجلس با 200 رأي موافق نمايندگان تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان را تصويب كرد
90 درصد ذخيره 900 هزار فرهنگي بازنشسته و فعال در آموزش و پرورش كه عضو صندوق ذخيره فرهنگيان هستند، در جيب 30 نفر است كه...
90 درصد ذخيره 900 هزار فرهنگي بازنشسته و فعال در آموزش و پرورش كه عضو صندوق ذخيره فرهنگيان هستند، در جيب 30 نفر است كه در ميان آنها تنها سهم يك نفر از آنها 3 هزار و 900 ميليارد تومان بدهي معوقه است و يكي از اعضاي هيئت‌مديره نيز 80 ميليارد تومان تسهيلات با نرخ سود 1/5 درصد گرفته است.

به گزارش «جوان» تخلفات صندوق ذخيره فرهنگيان منجر شد تحقيق‌وتفحص از اين صندوق در صحن علني مجلس مصوب شود. طبق گفته‌هاي يكي از نمايندگان مجلس بانك سرمايه وام ۸۰ميليارد توماني با سود 1/5 درصد به يك فرد ارائه كرده است و یک نفر 3هزارو900میلیارد تومان به بانک سرمایه بدهکار است اما به يك فرهنگي ۲ميليون تومان هم وام نمي‌دهند. عملکرد صندوق ذخيره فرهنگيان كه در سال 73 با هدف ارائه خدمت به‌ويژه در ايام بازنشستگي فرهنگيان پا به عرصه وجود گذاشت سال‌هاست مورد انتقاد است و اين صندوق با دهها شركت زيرمجموعه از بانك تا پتروشيمي در ارائه خدمات قابل قبول به جامعه مخاطبانش توفيقي نداشته در حالي كه سرمايه‌هاي اين صندوق با كسر 5 درصد از حقوق فرهنگيان و واريز 5‌درصد سهم دولت كسب شده است.

در اين ميان صندوق ذخيره فرهنگيان همانند مجموعه‌هايي چون شركت سرمايه‌گذاري تأمين اجتماعي و صندوق بازنشستگي كشوري دارايي‌هاي قابل ملاحظه‌اي دارد اما مديران و متوليان اين مجموعه‌ها به هيچ عنوان علاقه‌اي به شفاف‌‌سازي ندارند و نمي‌خواهند كسي سر از كار آنها در بياورد و در پايان سال مالي نيز بازدهي اين مجموعه‌ها آنقدر پايين است كه اين بازدهي به‌خوبي نمايانگر فساد، ناكارآمدي، زدو بند، ريخت و پاش، اصراف، حقوق‌هاي نجومي، معاملات مشكوك، انتصاب‌هاي ناشايست و... در اين مجموعه‌هاست. در روزهاي نخست كه دو نفر از نمايندگان مجلس خبر از وجود تخلفات گسترده در صندوق ذخيره فرهنگيان (متشكل از دهها مجموعه اقتصادي) دادند، برخي مسئولان آموزش و پرورش و صندوق ذخيره از تريبون رسانه ملي، بيان تخلفات صندوق ذخيره را كار دشمنان دانستند و حالا كار به جايي رسيده كه ميزان تخلف رقمي بين 3 تا 8‌هزار ميليارد تومان عنوان مي‌شود. در ماه‌هاي اخير موضوع تخلفات صندوق ذخيره فرهنگيان جدي‌تر از گذشته مطرح شد و با ورود دادستاني به اين ماجرا، پنج نفر در رابطه با تخلفات صندوق فرهنگيان بازداشت شدند. نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نيز در جلسه علني ديروز تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان را مصوب كردند.
  
بانك سرمايه در 2 سال 6 مديرعامل به خود ديد
جبار كوچكي‌نژاد نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي و از طراحان طرح تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان در صحن علني مجلس گفت: بانك سرمايه كه متعلق به فرهنگيان است در دو سال شش مديرعامل عوض كرد كه در نهايت مديرعامل صندوق سرپرست اين بانك شد. به‌دليل برداشت بيش از حد از منابع، بانك مركزي اين بانك را مشمول جريمه كرد. 90 درصد اعتبارات به 30 نفر و 10 درصد مابقي به فرهنگيان اعطا شد. نماينده مردم رشت در مجلس درباره 7هزار ميليارد تومان معوقات غيرقابل وصول بانك سرمايه بيان كرد: يك نفر 3هزار و 900 ميليارد تومان به بانك بدهكار است، همچنين بانك سرمايه وام 80ميليارد توماني با سود 1/5 درصد به يك فرد ارائه كرده است اما به يك فرهنگي 2 ميليون تومان هم وام نمي‌دهند.
  
نظارت و ناظر کجاست؟
قاسم احمدي‌لاشكي نماينده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شوراي اسلامي در تذكري شفاهي با بيان اينكه صندوق ذخيره فرهنگيان 917 هزار معلم عضو دارد، گفت: چند هزار ميليارد تومان از پول اين معلمان در اين صندوق گم شده است، اين صندوق وضعيت بيماري دارد، طي دو سال گذشته 6 مديرعامل در بانك سرمايه تغيير كردند، البته شايد اين تغيير مديران عامل بانك سرمايه براي سرپوش گذاشتن بر اقدامات اين بانك بوده است، بانك سرمايه در سال 94 حدود هزار و 500 ميليارد تومان خسارت و زيان ديده است. احمدي‌لاشكي بر همين اساس تصريح كرد: بيمه معلم كه خنثي است، فقط 20 مشاور دارد كه از آنجا حقوق دريافت مي‌‌كنند، يك نفر 3 هزار و 900 ميليارد تومان به بانك سرمايه بدهكار است و 90 درصد تسهيلات تنها به 30 نفر ارائه شده است. وي در پايان خاطرنشان كرد: مجلس شوراي اسلامي با تصويب تقاضاي تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان اجازه نخواهد داد دارايي معلمان به تاراج برود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
0
1
اگر جايي ويا سازماني در كشور هست كه اختلاس ويا دزدي نشده لطفا اعلام فرماييد البته اگربتوانيد پيدا كنيد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
0
1
اگر در کشوری وابسته مانند گذشته زندگی می کردیم دزدی وخیانت و وطن فروشی شاید یک نوع زرنگی وهوشمندی قابل توجیه بود . اما در زمان حال که ملت ایثار می کنند وحتی از جان خود مایه می گذارند و بازماندگان انان به این فداکاری ها افتخار می کنند وهیچ چشم داشتی هم ندارند . هر گونه دزدی و زمین خواری و معوقات بانکی و هر تخلف دیگری نابخشودنی است . لذا باید بصورت انقلابی وبا ایجاد سازمانی پاک دست و دانشمند سریعا به تخلفات رسیدگی و متخلفان به مجازات لازم برسند . چون با این طرز بر خورد قوه قضائیه هرگز متخلفان اقتصادی مجازات نمی شوند
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
0
1
با سلام . در اکثریت کشورهای پیشرفته ذخیره پول در بانکها می باشد . نه در اختیار افراد .چنانچه فبل از انقلاب فرهنگیان خودشان بنکی بنام بانک فرهنگیان داشتند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
0
0
فرهنگيان عزيز بايد تحصن كنند تا به حق و حقوقشان برسند. مدير عامل ها بايد ممنوع الخروج شوند.تا نتوانند فرار كنند.
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
1
0
حتما تفکر این 30 نفر بر این استکه"اگر
30 نفر خوب واشرافی زندگی کنند"بهتر از اینستکه 900 هزار نفر زندگی بخورو
ونمیر خودرا با 2میلیون تومان وام "که
قادر به بهبود دادن زندگی خود" با این میزان وام نمی باشند"چرا این پول هارا هدر دهند.
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
0
0
با سلام . بعداز پیروزی انقلاب با هدایت نظام ولایت اسلامی کشور ما توانست در کوتاه ترین زمان به اهداف خویش در سازندگی برسد . الان زیر ساخت توسعه(اب و برق و تلفن و گاز . جاده اسفالته و بهداشت و غیره ) در تمامی روستاها و شهرها ایجاد شده است . مهمترین مشکل ما مشارکت بسیار ضعیف مردم در امر تولید و ایجاد صنایع می باشد . این واقعیت است که سرمایه های سرگردان کوچک و بزرگ در دست مردم زیاد است . باید با راهکارها این سرمایه سرگردان بسمت تولید هدایت شود . در کشور های المان و فرانسه . ژاپن . امریکا . ایتالیا و غیره سرمایههای سرگردان کوچک و بزرگ مردم یا از طریق خود افراد و یا از طریق سازمان بورس با خریدن سهام از (بازار بورس )بسمت تولید هدایت می شود نمونه های مانند بازار بورس نیویورک . لندن و توکیو و غیره .که مهمترین مرکز برای جذب سرمایه کوچک مردم شده اند . سوال اینجاست که چرا مردم ما دوست ندارند در بازار بورس در در خرید سهام شرکت کنند . چون سازمان بورس ایران عمکرد بسیار ضعیفی دارد . نمی تواند از سهام داران چه کوچک و بزرگ حمایت کند . مثال در دهه 70 شرکتهای سهامی توسعه استانی تشکیل شد . و قرار بود سرمایه های کوچک مردم را جمع و بسمت تولید برده و سود به سهام داران بدهد.. اما عدم نظارت سازمان بورس برا انها باعث شد که سرمایه های جمع شده از بین برود . و بعد از گذشت سه دهه هنوز سهام داران نمی دانند که پولی که به خرید سهام داده بودند چه شد . امثال ای موارد باعث گردید که الان اکثرا مردم سرمایه های خود را یا بانکها می گذارند از سودش استفاده کنند و یا به ترکیه . دوبی و...... برده در انجا خرج می کنند . به زبان دیگر ترکیه . چین . دوبی ..کره جنوبی . ... مرکز جذب سرمایه های مردم ایران شده است . عواقب این کارها باعث رشد پدیده بیکاری در جامعه شده است . کارخانجات کشور ما کم کم تعطیل می شوند . حتی کم کم ای تفکر در مردم بوجود امده که در خارج از ایران خانه . سهام . مغازه و غیره بخرند . و دوتابعیتی داشته باشند . ایران ییلاق انها باشد و کشور ترکیه . کانادا . دوبی و غیره مرکز گردش سرمایه انها باشد . یعنی پول از ایران گرفته و به خارج ببرند. غفلت وازرت صنایع و سازمانها بورس تاکی ؟
داود سجادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
0
0
تمدن اسلامی از لحاظ نظری بر سه محور استوار است :دفاع مقاومتی-اقتصاد مقاومتی-فرهنگ مقاومتی و اقتصاد مقاومتی هم بر پایه سه حماسه استوا راست:حماسه اقتصادی -حماسه سیاسی-حماسه قضایی.اکنون نوبت دستگاه قضا است که مانند رزمندگان مان که حماسه دفاع مقدس افریدنند با خلق حماسه قضایی حقوق ملت را از چپاولگران بستانند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
0
1
یا امام زمان (عج)گل اماندی
ناشناس
|
United States
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
0
0
اگر قوه قضاييه و حكومت 10 تا از مفسدين رو اعدام ميكرد ديگر كسي جرات اين گونه اعمال را نداشت . ...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار