کد خبر: 816562
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۸
تحريم بشر با خلقت انسان شروع شده است، آنجا كه خداوند انسان را از خوردن ميوه ممنوعه منع كرد و نافرماني انسان (تحت القا و فريب شيطان) سبب هبوط او به دنياي خاكي شده و مسير آزمايش بني بشر آغاز شد.
سيدعبدالله متوليان
قرآن كريم ما را به دو نوع تحريم متذكر مي‌شود: اول، تحريم‌هايي كه از ناحيه خداوند متعال براي آزمايش و سير استكمالي بشر وضع مي‌گردد؛ علاوه بر تمامي نواهي پروردگار، برخي تحريم‌هاي الهي به صورت برجسته در چارچوب زندگي اجتماعي و به منظور مقابله با استيلاطلبي شيطان وضع شده است كه نمونه بارز آن را در آيه ۲۴۹ سوره مباركه بقره شاهديم كه خداوند سبحان، سپاه حضرت طالوت را از خوردن آب نهر (مگر به قدر يك مشت و زنده ماندن) منع و تحريم كرده و كساني را كه از آب نهر بنوشند، از عداد سپاه حق خارج مي‌داند. در مجموع اوامر و نواهي پروردگار ما را به عدل و احسان فرا مي‌خواند و از فحشا و منكر دور مي‌‌كند و به صراط حق و فلاح فرا مي‌خواند.

دوم، نقطه مقابل اوامر و نواهي پروردگار، تحريم‌هايي است كه از ناحيه طاغوت و شيطان فراروي بشر قرار داده مي‌شود. طاغوت و شيطان در اوامر و نواهي و تحريم‌هاي خود ما را به فقر، فحشا، منكر و تباهي فرا مي‌خوانند. در طول تاريخ در هر زمان و مكاني كه طواغيت، مستكبران، زورمداران، مستبدان و شياطين دستشان از منطق و استدلال، تهي شده و در مقابل اراده الهي مردم درمانده و مستأصل شده‌اند با حربه و سلاح تحريم به ميدان مبارزه آمده‌اند.
اساساً اوامر و نواهي زرسالاران، مستكبران، طواغيت و شياطين با اوامر و نواهي پروردگار نسبت عكس دارد، به اين معنا كه شياطين امر خدا را نهي و نهي الهي را امر مي‌كنند و چون هدف اصلي شياطين به تسليم كشاندن جبهه حق است چنانچه از تحريم نتيجه دلخواه را به‌دست نياورند بي‌شك از آن تحريم بي‌سر و صدا عبور مي‌كنند.
عقل و شرع به ما مي‌آموزد ‌‌ جبهه حق بر اساس آموزه‌هاي قرآني و تجربه مسلم تاريخي، بايد در برابر تحريم دشمن به گونه‌اي مقاومت كند كه:

۱  -  تحريم دشمن را تحريم كرده و داغ اثر بخشي تحريم را به دل دشمن بگذارد، همانگونه كه در دفاع مقدس، پس از هشت سال بالاخره دشمن تسليم اراده‌هاي پولادين مردم ايران شده و مجبور به پايان جنگ و تغيير راهبرد خود در برابر ايران شد.
۲  -  تهديد ناشي از تحريم‌هاي دشمن را تبديل به فرصت‌هاي ناب براي پيشرفت و خنثي‌سازي توطئه‌هاي دشمنان نمايند.
رفتار جبهه حق در برابر باطل در دو واقعه تحريمي در صدر اسلام (تحريم مسلمانان در شعب ابي‌طالب و تحريم حضرت سيدالشهدا(ع) و سپاهش در كربلا) براي جمهوري اسلامي در شرايط كنوني بسيار درس‌آموز و مايه عبرت است:

در سال هفتم بعثت، مشركان مكه به دليل هراس روزافزون از نفوذ اسلام در ميان مردم و استيصال و درماندگي در برابر اراده‌هاي پولادين مسلمانان، تصميم به اعمال تحريم‌هاي سنگين عليه پيامبر و مسلمين گرفته و طي قطعنامه‌اي كه به امضاي ۸۰ نفر از اعضاي «شوراي امنيت مشركين» رسيد، مسلمانان را در شعب ابي طالب محبوس و از امكانات اوليه زندگي نيز محروم ساختند.  آن چيزي كه تحريم‌هاي ظالمانه مشركين مكه را بي‌اثر ساخت بي‌ترديد مذاكرات خيالي ‌ بين پيامبر اكرم (ص) و مشركين نبود، بلكه پيروزي مسلمانان حاصل سه سال استقامت و پايمردي بي‌بديل آنان در برابر شياطين و دست نكشيدن از اعتقادات توحيدي خود بود.

در سال ۶۱ هجري و در كربلا نيز، حربه‌ ناجوانمردانه‌ تحريم، دوباره مانند هميشه تاريخ، به ابزاري براي تحت‌فشار قراردادن مؤمنان حقيقي، تبديل شد. ظالمان سنگدل و شيطان‌صفت اموي، اين بار از رسيدن «آب» به خيمه‌ها جلوگيري كردند. خيمه‌هايي كه از مادر شيرده تا كودك شش‌ماهه و از طفل سه‌ساله تا بيماري رنجور، در آن حضور داشتند. بستن آب، هدفي جز تسليم شدن ياران سيدالشهدا(ع) در برابر شيطاني مثل يزيد نداشت؛ اما آيا تسليم شدند؟ هرگز! در راه ياري دين خدا حتي كودك شش ماهه هم قرباني شد اما هيچ كس حتي فكر مذاكره براي لغو تحريم يا تسليم و عقب‌نشيني هم به ذهنش خطور نكرد.  و امروز نيز بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال از تحريم‌هاي دشمن در شعب ابي طالب و كربلا، باز هم قصه‌ تحريم‌ها تكرار شده است و اين بار، يزيد و شمر در لباس امريكا و انگليس، ملت انقلابي ايران را آماج تحريم‌ها قرار داده‌اند تا بلكه دست از حركت پر شتاب خود به سمت قله‌هاي افتخار بردارند.  امروز حتي داروهاي مورد نياز بيماران صعب العلاج، از آنان دريغ مي‌شود تا يكبار ديگر چهره‌ زشت تحريم و ناجوانمردي دشمنان خدا خودنمايي كند. در اين ميان اما ترديدي نيست كه پيروان رسو‌ل‌الله و حسين‌ بن‌علي(ع) با استقامت خود و با اعتماد به الطاف الهي، مانند چهار دهه گذشته، دشمن را در رسيدن به اهدافش ناكام خواهند گذاشت.  عقل و آموزه‌هاي ديني و تجربه كربلا و عاشورا به ما مي‌آموزد كه:

۱  -  اعتماد به شيطان احمقانه و بي‌نتيجه و خسارت بار خواهد بود و هرگز تحقق خواسته‌هاي خود را موكول به مذاكره و توافق با شيطان نكنيم و بدانيم كه نتيجه و حاصل مذاكره و توافق «برد  -  برد» و «برجام»‌ خسارت محض خواهد بود.

۲  - طبق آيه ۱۲۰ سوره مباركه بقره، دشمن (يهود و نصاري) به كمتر از دست كشيدن ما از دين خود و تبعيت محض از روش منحط آنان رضايت نخواهد داد.
كربلا به ما آموخت كه تحريم‌ها زماني برداشته خواهد شد كه «سرها به ني»، «بدن‌هاي مطهر شهدا پايمال سم اسبان»، «خيمه‌ها در آتش» و «خانواده و اهل بيت حضرت سيدالشهدا عليهم السلام همگي در غل و زنجير به اسارت» در آمده باشند و دشمن به كمتر خواري و ذلت مسلمانان و نابودي اسلام انقلابي رضايت نخواهد داد.

امروز كه تمام پيش بيني‌هاي مقام معظم رهبري حضرت امام خامنه‌اي در باره نتيجه مذاكره با شيطان اكبر و طاغوت اعظم به صورت كامل محقق شده و با بدعهدي و كارشكني و فريبكاري امريكا راه تحقق «برجام» مسدود شده و حاصل سه سال تلاش دولت براي لغو تحريم‌ها با دست‌اندازي‌هاي جدي مواجه شده و شيطان بزرگ انجام تعهدات خود را به امتياز دادن‌هاي بيشتر ايران در قالب‌هاي جديد نظير «FATF» نموده است بر مسئولان و دولتمردان واجب است كه با تبعيت عملي از تدابير و منويات مقام معظم رهبري، فرصت‌سوزي‌هاي سه سال گذشته را به فرصت‌سازي براي خنثي كردن تلاش‌هاي موذيانه دستگاه استكبار جهاني تبديل نمايند و مطمئن باشند كه ملت قهرمان ايران در اين راه هرگز امامشان را تنها نخواهند گذاشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار