کد خبر: 816286
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
رئيس‌جمهور جديد فيليپين كه از مدتي پيش به سبب اظهاراتش درباره مبارزه هيتلروار با قاچاقچيان...
رئيس‌جمهور جديد فيليپين كه از مدتي پيش به سبب اظهاراتش درباره مبارزه هيتلروار با قاچاقچيان مواد مخدر، با فشارهاي دولت امريكا و لابي صهيونيستي روبه‌رو شده است، ‌ضمن تعليق كردن رزمايش فعلي مشترك با امريكا و اعلام اينكه تمامي ۲۸ رزمايش نظامي مشترك سالانه ‏كشورش با امريكا را متوقف مي‌كند، از آمادگي خود براي چرخش به سوي چين خبرداد تا امريكا يكي از پايگاه‌هاي قديمي خود در شرق دور را در معرض خطر ببيند.

به نوشته شبكه سي‌سي تي‌وي، بعد از اظهارات تند رودريگو دوترت رئيس‌جمهور فيليپين عليه رئيس‌جمهور امريكا، فيليپين به امريكا خبر داد، ‏رزمايش نظامي مشترك دريايي را كه هرساله برگزار مي‌شود به حالت تعليق درمي‌آورد. ‏ در حال حاضر نيروهاي نظامي امريكا و همتايان فيليپيني آنها در حال برگزاري تمرين نظامي مشترك ساحلي در شمال غربي ‏اين كشور هستند. ‏ دوترت گفته است مي‌خواهد اين آخرين رزمايش مشترك كشورش با امريكا طي شش سال رياست جمهوري‌اش باشد و اين اقدامات ‏نظامي را به دليل وابستگي زياد به امريكا عنوان كرد.

دوترت اعلام كرد: امسال آخرين رزمايش ‏مشترك امريكا و فيليپين برگزار مي‌شود، ديگر رزمايشي در دوران رياست جمهوري من برگزار نخواهد شد. ‏ وي ادامه داد: تا زماني كه من به عنوان رئيس‌جمهور اينجا هستم با ما همانند «پادري» رفتار نكنيد وگرنه پشيمان مي‌شويد. من با ‏شما صحبت نخواهم كرد. من مي‌توانم هميشه به سمت چين بروم. ‏ با وجود تنش بر سر درياي چين جنوبي ميان پكن و مانيل ‏ در حال حاضر چين و همينطور روسيه اعلام كرده‌اند كه آماده فروش سلاح به فيليپين هستند.  پيشتر روز جمعه مانيل، رسماً به امريكا اعلام كرده بود گشت‌هاي دريايي مشترك در منطقه چين جنوبي را به ‏حالت تعليق درآورده است.  دوترت كه در انتخابات مي‌سال جاري ميلادي پيروز شده است، وعده داده بود به دنبال بررسي مجدد توافق ‏همكاري نظامي و دفاعي با امريكاست. ‏
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار