کد خبر: 816258
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۱
غروب روز تاسوعاي امسال زمين چمن ورزشگاه آزادي و سكوهاي آن محل امتحان بزرگ ملت بزرگ ايران در اين شامگاه با عظمت است.
فريدون حسن
بازي بزرگ روز بزرگ ايران فرا رسيد. فردا شب در شب عاشوراي حسيني، تيم ملي فوتبال جمهوري اسلامي ايران در حساس‌ترين بازي مرحله رفت رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني 2018 روسيه در ورزشگاه به احترام حضرت اباعبدالله(ع) سياهپوش شده آزادي به مصاف كره جنوبي مي‌رود. فارغ از تمام سروصداها و حواشي ايجاد شده در خصوص برگزاري اين مسابقه در شب عاشورا از سوي برخي  بايد اذعان كنيم كه اين ميدان، ميداني است متفاوت، حتي متفاوت‌تر از آن دو بازي معروف قبلي كه در همين روزها برگزار شد.

بدون ترديد بازي‌هاي سال‌هاي 1369 و 1377 كه در ايام عزاي حسيني انجام شد چنين حساسيتي نداشت، چراكه آن سال‌ها وهابيت، تكفيري‌ و آل‌سعود اين‌گونه رخ عيان نكرده و شمشير را از رو براي نظام مقدس جمهوري اسلامي و مكتب شيعه نبسته بودند.
غروب روز تاسوعاي امسال زمين چمن ورزشگاه آزادي و سكوهاي آن محل امتحان بزرگ ملت بزرگ ايران در اين شامگاه با عظمت است.

1478 سال از غروب تاسوعاي سال 61 هجري مي‌گذرد، شامگاهي كه حضرت سيدالشهدا، يارانش را جمع كرد تا به وسيله آن 72 اسطوره تكرار نشدني تاريخ را شرمسار خود كند و حالا پس از 1478 سال ملت بزرگ ايران كه همواره به مدد اهل بيت و پشتوانه آنها در تمام صحنه‌هاي حساس بين‌المللي پيروز بوده‌اند، مي‌خواهند پيام عاشورا را از ميدان فوتبال و ورزشگاه آزادي به دنيا مخابره كنند، آن هم در روزهايي كه صهيونيست بين‌الملل با دلارهاي نفتي آ‌ل‌سعود براي مخدوش كردن چهره شيعه و اسلام ناب محمدي از هيچ تلاشي فروگذار نمي‌كند. غروب فردا، غروبي متفاوت است، متفاوت با تمام غروب‌هاي تاسوعا كه تاكنون ديده‌ايم، بايد حرمت اين شب بزرگ حفظ شود. بايد ذكر اباعبدالله فضاي ورزشگاه را پر كند، مردان كارلوس كرش با پشتوانه‌ تماشاگران پرشور و شعور مي‌آيند تا با شكست كره مسير صعود به روسيه 2018 را هموارتر كنند و اين فرصتي مناسب براي رساندن پيام عاشورا و تاسوعا حسيني به دنياست.

جهان اين روزها زير بمباران خبري و تبليغي بنگاه‌هاي خبري وابسته به صهيونيست، آل‌سعود، امريكا و انگليس چهره‌اي از اسلام و شيعه را مي‌بيند كه هيچ سنخيتي با آن ندارد. بنابراين وظيفه ماست كه در شامگاه تاسوعاي 1438 قمري بار ديگر نداي مظلوميت و حق‌طلبي حسين(ع) را به گوش جهانيان برسانيم، بايد كاري كنيم كه تمامي چشماني كه در جاي‌جاي آسيا و دنيا به ورزشگاه آزادي خيره شده‌اند متوجه شوند كه عاشوراي واقعي چيست و شيعه علي‌بن‌ابيطالب چگونه است و چگونه رفتار مي‌كند. غروب تاسوعاي امسال چشم دنيا به ايران و ورزشگاه آزادي است. پس بياييد دست در دست هم اختلاف‌ها را كنار بگذاريم و براي اعتلاي نام ايران و مكتب شيعه يكصدا نام مبارك حسين(ع) را براي دنيا فرياد بزنيم تا هم پيروز ميدان فوتبال باشيم و هم سربلند در ابلاغ فرهنگ عاشورا به دنيايي كه با لنزها و دوربين‌هاي شبكه‌هايش به تهران آمده تا ببيند مردم ايران چگونه هم عزاداري و هم از ملي‌پوشانشان حمايت مي‌كنند.

فراموش نكنيم كه كره‌اي‌ها، سياه‌نمايي و كري‌خواني را همراه هم كرده‌اند تا به خيال خودشان بتوانند سه شكست قبلي را جبران كنند، غافل از اينكه ملي‌پوشان اين سرزمين اسلامي با نواي نوحه و فرياد يا حسين(ع) بسيار بيشتر و بهتر از سروصداي سوت و كف روحيه مي‌گيرند و به دروازه آنها يورش مي‌برند. شامگاه فردا زمان امتحان بزرگ تماشاگران فوتبال است، امتحاني كه مي‌دانيم نمره قبولي آن از پيش به نام جوانان اين سرزمين زده شده است، چه آنهايي كه به ورزشگاه مي‌آيند و چه آنهايي كه به هيئت مي‌روند. شامگاه تاسوعاي 1395 با فريادهاي يا حسين(ع)، يا ابوالفضل(ع) و يا زينب(س) به يادماندني خواهد شد. ورزشگاه آزادي به طور حتم اين شامگاه باشكوه و با عظمت را از ياد نخواهد برد. شامگاهي با نوحه‌سرايي و عزاداري براي سيدالشهدا و پيروزي و افتخار براي اسلام و شيعه و فوتبال ايران تا ثابت كنيم هم حرمت عاشوراي حسيني را حفظ مي‌كنيم و هم در ميدان بزرگ ورزشي پيروز مي‌شويم تا به‌رغم تمامي جوسازي‌هاي صورت گرفته از سوي كره‌اي‌ها براي اين بازي و جوسازي‌هاي دشمنان قسم‌خورده اين مردم و اين نظام ثابت كنيم ملت عاشورايي ايران هميشه پيروز است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار