کد خبر: 816240
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶
دبيركل حزب مؤتلفه حضور مديران دوتابعيتي در دولت را مايه تأسف دانست و گفت: خاوري نمونه‌اي از مديران دوتابعيتي بود كه به مردم و كشور خود خيانت كرد و اكنون در كانادا به راحتي زندگي مي‌كند.
دبيركل حزب مؤتلفه حضور مديران دوتابعيتي در دولت را مايه تأسف دانست و گفت: خاوري نمونه‌اي از مديران دوتابعيتي بود كه به مردم و كشور خود خيانت كرد و اكنون در كانادا به راحتي زندگي مي‌كند.
به گزارش فارس، محمدنبي حبيبي با اشاره به مصاحبه وزير اطلاعات كه گفته بود مديران دوتابعيتي بايد يكي را انتخاب كنند، گفت: اولاً من متأسف هستم چرا مدير دوتابعيتي در دولت وجود دارد، ثانياً طبق اطلاعات موجود مديران دوتابعيتي بايد مطابق سوگندي كه خورده‌اند به تابعيت اول خود پايبند نباشند و طبق قوانين تابعيت دوم عمل كنند. وي با اشاره به فرار خاوري به كانادا گفت: خاوري يك نمونه از مديران دوتابعيتي است، او به مردم و كشور خود خيانت كرد و اكنون در كانادا به راحتي زندگي مي‌كند. مجلس بايد در مورد مديران دوتابعيتي در مسئوليت‌هاي مؤثر اقدام جدي كند و براساس نظارت نمايندگان عمل و در صورت عدم‌تمكين براي بركناري آنها اقدام كند. به هر صورت ضروري است مديران دوتابعيتي در دولت مسئوليت نداشته باشند نه اينكه به آنها اخطار داده شود.
 
  ديوان محاسبات نبايد فقط خبر بدهد!
حبيبي در پاسخ به يك سؤال در مورد گزارش كميسيون اصل 90 و ديوان محاسبات در مورد حقوق‌هاي غيرقانوني تصريح كرد: رئيس ديوان محاسبات در گزارش خود مي‌گويد از سال 92 پرونده‌هاي حقوق‌هاي نجومي در اين ديوان مطرح بوده است اما حتي اشاره به يك رأي و حكم در مورد غارتگران بيت‌المال نمي‌كند. وي افزود: رسانه‌ها از اوايل بهار نمونه‌هايي از پرداخت‌هاي غيرقانوني را در صفحات اول خود با ذكر نام و نوع تخلف منتشر كردند اما رئيس ديوان محاسبات از آن زمان تا كنون كه بيش از پنج ماه مي‌گذرد حتي يك مورد بركناري و مجازات مديران نجومي را در گزارش خود ذكر نكردند. افكار عمومي رأي خود را در اين مورد داده‌اند و لازم است نهادهاي نظارتي در اين مورد ساكت نباشند. حبيبي اظهار كرد: كميسيون اصل 90 و ديوان محاسبات يك نهاد خبري نيست كه بيايد آمار بدهد كه اينها چند نفر بودند و نوع تخلف آنها چه بوده است. مردم كه خودشان اين مسائل را مي‌دانند. مردم مي‌خواهند بدانند مجازات آنها چه بوده است و مجلس با اين پديده انحرافي چگونه برخورد مي‌كند. دبيركل حزب مؤتلفه اسلامي ادامه داد: حقوق‌هاي نجومي يا قانوني بوده است يا غيرقانوني، مجلس بايد با شجاعت به افكار عمومي پاسخ دهد كه حقوق‌هاي غيرقانوني بر خلاف قوانين و مقررات با دستور چه كسي پرداخت مي‌شده است؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار