کد خبر: 816226
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶
مديرعامل بانك ملي با اشاره به محدوديت مبادلات دلاري در بانك ملي با بانك‌هاي بين‌المللي گفت: خبر بازداشت معاون فناوري اطلاعات بانك ملي صحت ندارد.
مديرعامل بانك ملي با اشاره به محدوديت مبادلات دلاري در بانك ملي با بانك‌هاي بين‌المللي گفت: خبر بازداشت معاون فناوري اطلاعات بانك ملي صحت ندارد.
محمدرضا حسين‌زاده در گفت‌و‌گو با تسنيم، درخصوص انتشار برخي اخبار مبني بر بازداشت معاون فناوري اطلاعات بانك ملي گفت: اين خبر توسط مقام‌هاي مسئول تكذيب شده است.
وي در پاسخ به اين سؤال كه اخيراً ديوان محاسبات اعلام كرده است كه حدود 400 مدير و مقام دريافتي بالاي 20 ميليون تومان داشتند و آيا اين مسئله شامل حال مديران بانك ملي نيز بوده يا خير، اظهار داشت: خير؛ ما از اينگونه مديران نداشته‌ايم؛ دستگا‌ه‌هاي نظارتي تمامي نهادها، بانك‌ها و مؤسسات دولتي را مورد بازرسي قرار داده‌اند و به گفته خود اين عزيزان در بين همه اينها، بانك‌هاي دولتي مقرراتي و منضبط‌تر بودند.
مديرعامل بانك ملي ادامه داد: حتي در بانك ملي نيروهاي سازمان بازرسي و ديوان محاسبات اتاق مخصوصي داشته و آنجا مستقر هستند و تمامي مصوبات و تصميم‌هاي ما را نيز دارند و گزارش اين عزيزان حاكي از اين بوده كه بانك‌هاي دولتي از همه مقرراتي‌تر بوده‌اند و در بين همه بانك‌ها نيز بانك‌هاي «ملي و سپه» مقرراتي‌تر بودند.
حسين‌زاده با بيان اين مطلب كه دريافتي‌‌هاي كاركنان بانك ملي خيلي پايين‌تر از حد تصور مردم است، تصريح كرد: در بانك‌هاي دولتي همه سازمان‌هاي نظارتي نمايندگاني دارند و اين بحث‌هايي كه در رابطه با دريافتي‌هاي بالا مطرح شده بيشتر در بانك‌هاي خصوصي و نيمه‌خصوصي بوده و شايد اين دريافتي‌ها هم بر اساس قانون بوده است.
وي درخصوص تأثير برجام بر مبادلات بانكي و اينكه گفته شده است برجام تأثير بسزايي بر مبادلات بانكي با كشورهاي اروپايي نداشته است، گفت: برجام واقعاً تأثير داشته است. بعد از برجام گشايشي صورت گرفته است و سوئيفت برقرار شده و ما توانستيم با بانك‌هاي ديگر كشورها وارد مذاكرات شويم.
مدير عامل بانك ملي اضافه كرد: شعبات خارج از كشور فعال شدند. با بانك‌هاي خيلي از كشورهاي اروپايي از جمله آلمان، اسپانيا، اتريش و ايتاليا قرارداد همكاري بسته‌ايم. فعاليت‌هاي بانكي نسبت به قبل از برجام زمين تا آسمان متفاوت شده است. قبلاً حتي يك دلار هم نمي‌توانستيم جابه‌جا كنيم اما الان برعكس شده و مي‌توانيم از طريق سيستم بانكي پول حواله كنيم و حتي صادركنندگان ما از طريق نظام بانكي مي‌توانند كالاي خود را صادر كنند و پول صادرات خود را از طريق مثلاً شعبه بانك ملي هامبورگ به داخل انتقال بدهند و به نرخ روز دلار را به بانك ملي بفروشند.
به گفته وي تاكنون و پس از برجام حدود 17 هزار پيام سوئيفتي و مبادلات بازرگاني در بانك ملي حاكم بوده است.  حسين‌زاده همچنين با انتقاد از برخي محدوديت‌هاي مبادلات دلاري توسط امريكا اظهار داشت: متأسفانه ما محدوديت از طرف امريكا در مبادلات دلاري داريم اما در ساير ارزها كار خوب پيش مي‌رود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار