کد خبر: 815881
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰
امنيت با همه گستره‌هاي آن اعم از رواني، شغلي و... از مهم‌ترين اركان هر جامعه است و همه دولت‌ها براي تأمين آن هزينه مي‌كنند.
حسين فصيحي
امنيت با همه گستره‌هاي آن اعم از رواني، شغلي و... از مهم‌ترين اركان هر جامعه است و همه دولت‌ها براي تأمين آن هزينه مي‌كنند. در سايه فراهم بودن امنيت است كه سرمايه‌گذاران از هر جاي دنيا براي سرمايه‌گذاري دست به جيب مي‌شوند و نوابغ، داشته‌هاي ذهني خود را در خدمت پيشرفت و اعتلاي آن جامعه قرار مي‌دهند. موضوعي كه جهان غرب سال‌هاست با جذب نوابغ و سرمايه‌گذاران، آن را در معرض نگاه ما قرار داده و توانسته است با جذب نوابغ علمي و اقتصادي ما از آن بهره‌مند شود.

در كشور ما، يكي از مهم‌ترين مأموريت‌هاي نيروي انتظامي، تأمين امنيت كشور است. از دورترين نقطه مرزي تا قلب پايتخت، اين مأموران پليس هستند كه وظيفه تأمين امنيت مردم را به عهده دارند و عملكردشان در معرض قضاوت همگان قرار دارد. روي سخن در اينجا متوجه وظايف و مسئوليت‌هاي پليس در قبال تأمين امنيت نيست، بلكه متوجه حمايت‌هايي است كه مأموران پليس بايد با اتكا به آن براي تأمين امنيت تلاش ‌كنند و در قبال بروز مشكلات پاسخگو باشند.
يكي از مطالبات رهبر معظم انقلاب در حكم فرمانده ناجا، رسيدگي به وضعيت معيشت كاركنان ناجا بود. موضوعي كه فرمانده ناجا بعد از گرفتن حكم رياست خود بر فرماندهي پليس كشور همواره براي تأمين آن تأكيد كرده، اما هنوز محقق نشده است. فرمانده پليس كشور در بسياري از نشست‌هايي كه با فرماندهان پليس داشته در اين باره مورد پرسش قرار گرفته است.

يكي از اين موارد 16 دي ماه سال گذشته بود، فرمانده ناجا در مراسم رونمايي از سامانه الكترونيكي ماده 49 آيين دادرسي كيفري به اين موضوع اشاره كرد و گفت: خدا شاهد است كه اهتمام به تأمين نيازمندي‌هاي پرسنل ناجا وجود دارد؛ من و مسئولان بنياد تعاون به‌صورت شبانه‌روزي به‌دنبال آن هستيم تا مطالبات كاركنان و تعهدات نيروي انتظامي به پرسنل را هرچه سريع‌تر پرداخت كنيم. وي با ابراز تأسف از حقوق پايين كاركنان نيروي انتظامي گفت: وقتي به فيش حقوق همكارانم در نيروي انتظامي نگاه مي‌كنم، شرمنده مي‌شوم.

پرسش اين است، در صورتي كه مأموران پليس براي تأمين بديهي‌ترين مايحتاج خود با معضل مواجه باشند چگونه مي‌توانند توان خود را در خدمت تأمين امنيت جامعه به كار گيرند و تا چه زمان مي‌توانند روحيه مقاومت مقابل مشكلات خود و خانواده‌هايشان را تحمل كنند و مرتكب خطا نشوند؟
فاسد شدن يك مأمور پليس در يك پست حساس و خيانت او مي‌تواند زمينه بروز يك ناامني در كشور را بروز دهد. در مقابل همه مشكلات پيش رو، يكي از معضلاتي كه ناجا در حال حاضر با آن دست به گريبان است، مطالبات چند پروژه‌ در بنیاد تعاون ناجا به خصوص پروژه اركيده است كه مايه بي‌خانماني بسياري از خانواده‌هاي ناجا را فراهم كرده است. كافي است كه خودمان را جاي مأموران پليس درگير اين معضلات بگذاريم تا ارزش تلاشي را كه با همه دشواري‌هاي پيش رو براي تأمين امنيت كشور به كار مي‌گيرند، درك كنيم. در حالي كه كشور گرفتار معضلات اقتصادي است، كاركنان نيروي انتظامي بيش از هر زمان ديگر نيازمند حمايت مادي و معنوي هستند؛ چراكه در سايه حمايت قاطع از پليس ‌تأمين امنيت بهبود می‌یابد.
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
علی اکبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
0
0
با عرض سلام و تشکر از مطلب خوبتون.امیدواریم که مسئولین واقعا به فکر این قشر زحمت کش و حساس جامعه باشن
از اعضای پروژه ارکیده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
0
0
با سلام و تشکر اینجانب یکی از اعضای پروژه ارکیده هستم که در سال 1391 بنا به فراخوان شرکت سازه پ ق وابسته به بنیاد .ت در پروژه پیش فروش ساختمان های مسکونی ارکیده واقع در شهرک امام رضا(ع) در منطقه 22 تهران علی رغم یکطرفه و ظالمانه بودن مفاد قرارداد، به دلیل اعتماد به نهادی که در آن مشغول خدمت بودیم، عضو شده و تمامی مبالغ سنگین آن را با فروش حتی منزل و خودرو و طلاهای همسر و دختر و قرض و وام و بدهی و.... به امید زندگی در جای بهتر، پرداخت نمودم.
اکنون در میانه سال 1395 نه تنها از ایفای تعهد شرکت مبنی بر آماده سازی و تحویل منازل مسکونی که قرار بود در سال 1393 تحویل گردد؛ خبری نیست، بلکه شنیده ها و حقایق و واقعیات موجود حکایت ازآن دارد که شرکت بدون اطلاع و رضایت اعضاء، پروژه را به غیر واگذار نموده و دیگر قادر به عمل به تعهدات خود نمی باشد و این در حالی است که بنده و بسیاری از اعضا به کلیه تعهدات خود با هزاران مشکل و گرفتاری عمل نموده و مبلغی حدود 160 میلیون تومان (یکصد و شصت میلیون تومان) را پرداخت نموده و مبلغ 40 میلیون تومان وام مسکن نیز از فیش حقوقی آنها کسر می گردد.
عمل نکردن بنیاد.ت به تعهدات خود باعث بوجود آمدن مشکلات بسیار طاقت فرسایی در زندگی همه اعضا گشته و همه ما شرمنده خانواده و کسانی هستیم که از آنها پول قرض نموده ایم و در تنگنای شدید و غیر قابل وصفی بسر برده و با آینده ای نا معلوم روبرو هستیم. جالب اینکه با پیگیریهای اعضای این پروژه، جسارتاً، پیشنهادهای نامعقولی که حاکی از عدم درک شرایط سخت اعضا دارد از سوی بنیاد مطرح میگردد و نمک به زخم ما و خانواده های ما می ریزند. گویی زندگی اسف بار اعضاء هیچ اهمیتی برایشان نداشته و قصد بازی کردن با اعصاب و روان ما را نیز دارند.(از جمله پیشنهاد انتخاب واحد از ساختمان های منطقه قلعه حسن خان که هیچگونه سنخیتی با پروژه اصلی و قرارداد ما که در منطقه 22 تهران است، ندارد).

لطفا مشکل ما رو به مسئولین منعکس بفرمایید تا شاید انشا ا... گشایشی اتفاق افتد.
با تشکر فراوان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
0
0
سلام، ممنون آقای فصیحی بابت توجه شما به مشکلات ما کارکنان مالباخته ناجا متاسفانه مسولین نمی دانم مشغول چه کار مهمی هستند که هر روز شاهد چنین اخباری از گوشه و کنار کشور هستیم،امیدوارم مقاله شما یک تلنگری به مسولین محترم باشد تا شاید فرجی حاصل بشه.انشاءالله
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
0
0
به خود این ...جا به عناوین مختلف مثل عطر گل یاس و سهام مهر گان آتیش زد به زندگی کارکنان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار