کد خبر: 815763
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش قزوین:
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: همکاری اولیاء با سوادآموزی هر چقدر بیشتر باشد در تحقق اهداف آموزش و پرورش نقش‌های بی‌بدیل می‌توانند ایفا کنند.

به گزارش جوان آنلاین از قزوین، مرتضی سمیعی در جلسه بهبود کیفیت سوادآموزی با حضور مسؤولان، معاونان و کارشناسان سوادآموزی نواحی و مناطق که صبح امروز در سالن جلسات برگزار شد، اظهار داشت: در سند تحول بنیادین، اولیاء به عنوان یکی از ارکان اصلی آموزش و پرورش مطرح بوده و سطح سواد اولیاء در تمام زمینه‌ها مؤثر است.

وی افزود: همکاری اولیاء با سوادآموزی هر چقدر بیشتر باشد در تحقق اهداف آموزش و پرورش نقش‌های بی‌بدیل می‌توانند ایفا کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش قزوین خاطرنشان کرد: تأکید مجموعه خدمتگزاران نظام است که هر چقدر اولیاء باسواد بیشتر باشند در تحقق اهداف نظام می‌توانیم موفق‌تر باشیم، رسالت تمام کارشناسان در این مجموعه کاملاً مشخص بوده و جذب اولیاء بی‌سواد و باسواد کردن آن‌ها از مهم‌ترین اهداف این حوزه است.

سمیعی تصریح کرد: مهم‌ترین نکته در جلسه بهبود کیفیت عشق و علاقه است که ما باید نسبت به کار داشته باشیم، امروز مطالبه مقام معظم رهبری در همین راستا است که باید در این امر مهم، جدی باشیم و خود را باور کنیم که می‌توانیم؛ این فعالیت‌ها باید در مدارس ایجاد شود و مدیر مدرسه بیشترین نقش را در حوزه سوادآموزی دارد.

این مسؤول اضافه کرد: باید چهره به چهره با مدیران مدارس استان قزوین گفت‌وگو و مدارس را طبقه‌بندی کرده و از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنیم و تمام موارد سوادآموزی فرآیند محور، گویا و مشخص بوده که اجرای دقیق آن لازم و ضروری است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش قزوین با بیان اینکه سوادآموزی در متن و در دل آموزش و پرورش است، تأکید کرد: نظارت و بازدید می‌تواند نقش مهمی را در پیشبرد اهداف و برنامه‌های سوادآموزی ایفا کند که باید از ظرفیت سایر نهادها و دستگاه‌ها هم استفاده شود.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین هم در این جلسه گفت: 5 هزار و 123 نفر اولیاء بی‌سواد در استان وجود دارد.

صدیقه مهدوی افزود: فعالیت‌های سوادآموزی با وجود مشکلاتی که وجود دارد، با حمایت و همکاری و پیگیری تمام مسؤولان و کارشناسان، بهبود خوبی داشته است.

وی تصریح کرد: از نظر تحت پوشش دادن اتباع در کشور رتبه چهارم را کسب و از نظر مقایسه عملکرد ناخالصی در سال جاری با عملکرد سال قبل در موقعیت مشابه رتبه نخست را کسب کرده‌ایم.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین در پایان بر همکاری تمام نهادها و دستگاه‌ها در پیشبرد اهداف و برنامه‌های سوادآموزی تأکید کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر