کد خبر: 815725
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
ابراهيم حاتمي‌كيا:
كارگردان«باديگارد» گفت: واقعيت اين است كه بعضي از عكاسان جنگ پس از جنگ به طور كلي فراموش شدند و آنچنان كه بايد مي‌درخشيدند، ندرخشيدند و فقط بخشي از عكاسان جنگ مسير را ادامه دادند.
فيلم سينمايي«چشم جنگ» كه به كارگرداني يوسف حاتمي‌كيا و مهدي برجيان و با تهيه‌كنندگي ابراهيم حاتمي‌كيا توليد شده است، فيلمي مستند در مورد زندگي سعيد صادقي از عكاسان هشت سال دفاع مقدس است. مراسم رونمايي از اين فيلم كه گوشه‌هايي از تصميم سعيد صادقي براي يافتن افراد درون عكس‌هاي خود پس از سال‌ها را به تصوير مي‌كشد، به تازگي برگزار شد و پس از آن شاهد اكران اين فيلم از گروه هنر و تجربه گشتيم. بر همين اساس در مراسم رونمايي از فيلم «چشم جنگ» حاتمي‌كيا درباره عكاسان جنگ و دليل تهيه كنندگي فيلم صحبت كرد.

ابراهيم حاتمي‌كيا در تشريح انگيزه‌ خود براي تهيه‌كنندگي اين اثر گفت: روزي كه پسرم اين پيشنهاد را براي ساخت چشم جنگ داد، وظيفه خود دانستم از اين طرح حمايت كنم. وقتي با موضوع اين مستند آشنا شدم، دورادور و گاهي دل‌نگران، سعي كردم به اندازه توانم براي به ثمر رسيدن اين مستند، پسرم را تشويق كنم. به هر حال خوشحال بودم كه مستندي در حال ساخت است كه در مورد سعيد صادقي يكي از نفرات برتر عكاسي در جنگ بود. كارگردان «باديگارد» در مورد اهميت موضوع اين مستند گفت: بخشي از اين سؤال كه چرا عكاسان جنگ بعد از جنگ مهجور مانده‌اند و آيا چيزي به نام عكاس جنگ معنا دارد، در فيلم پاسخ داده است. واقعيت اين است كه بعضي از عكاسان جنگ پس از جنگ به طور كلي فراموش شدند و آنچنان كه بايد مي‌درخشيدند، ندرخشيدند و فقط بخشي از عكاسان جنگ مسير را ادامه دادند.

حاتمي‌كيا ضمن تأكيد بر ضرورت توجه به عكاسان هشت سال دفاع مقدس گفت: در سينماي جنگ براي كساني مثل سعيد صادقي بايد بيش‌تر از اين‌ها فيلم ساخته شود. سعيد صادقي خودش از جنس عكس است نه از جنس حرف. وقتي وارد حوزه عكاسي مي‌شود، فارغ از هر جمله‌اي كه مي‌گويد، آرتيستي مي‌شود كه لحظات عجيبي را خلق مي‌كند و همين باعث مي‌شود كه هنوز هم پس از سال‌ها عكس‌هاي سعيد صادقي را مي‌بينيم. بايد بگوييم هر كجا كه برويم حضور او و عكاساني همچون او با عكس‌هايشان كاملاً ملموس است. اما متأسفانه آنها به اندازه حضورشان تكريم نشده‌اند. بنابراين گزارش، فيلم سينمايي چشم جنگ كه از تازه‌ترين محصولات سازمان هنري رسانه‌اي اوج محسوب مي‌شود، مستندي در مورد تصميم سعيد صادقي براي يافتن افراد درون عكس‌هاي خود است كه يوسف حاتمي‌كيا و مهدي برجيان كارگرداني و ابراهيم حاتمي‌كيا تهيه‌كنندگي آن را بر عهده داشته‌اند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
0
0
جنگ مهجور مانده انقلاب مهجور مانده عکاسان که جای خود را دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار