کد خبر: 815718
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
ماشین‌آلات مونتاژ کاری به جای پرداخت غرامت
در پي اظهارات خودروسازان مبني بر محرمانه بودن قرار‌دادهاي ايران با پژو، مدير عامل پژو ...
در پي اظهارات خودروسازان مبني بر محرمانه بودن قرار‌دادهاي ايران با پژو، مدير عامل پژو سيتروئن نيز با الگو‌برداري از شريك ايراني خود در خصوص خسارت سنگين وارده شده از سوي اين شركت به صنعت خودروسازي ايران گفت: موضوع پرداخت غرامت به ايران محرمانه است و بهتر است راجع به گذشته صحبت نكنيم.

پژويي‌هاي بدعهد با تلاش ايران‌خودرو و سايپا بار ديگر با خودروهاي قديمي خود به ايران آمدند تا به قول خودشان بازار مهم ايران در منطقه را فتح كنند. پژو كه با ترك ايران در دوران تحريم به ايران‌خودرو زيان مالي رساند و توليد برخي از مدل‌هاي خودرويي را تعطيل كرد، اكنون پرداخت غرامت به ايران را محرمانه مي‌داندو از افق‌هاي خوشبينانه خود در آينده سخن مي‌گويد. روز گذشته نشست مشترك مديران ارشد ايران‌خودرو و پژو برگزار شد، لحظه به لحظه خبرهاي مربوط به اين نشست از استقبال مديران خودرويي تا عكس‌هاي دو نفره مديران عامل در گروه‌هاي خودرويي منعكس مي‌شد، اينكه بالاخره پس از 5/1 سال رفت و آمد، ايران‌خودرو توانسته بود شريك بدعهد خودرا بار ديگر به ايران بياورد، خوشحال بود، ‌البته پاسخ مدير عامل پژو سيتروئن به خبرنگاران نيز در حاشيه اين نشست قابل توجه است؛ پاسخ‌هايي كه با نوعي مظلوم‌نمايي و تعيين تكليف براي رسانه‌ها همراه بود.
  
واردات ماشين‌آلات مونتاژكاري پژو به ايران به جاي پرداخت غرامت
كارلوس تاوارس در حاشيه نشست مشترك مديران ارشد ايران‌خودرو و پژو در پاسخ به سؤالي در خصوص اينكه براي پرداخت غرامت 427 ميليون و 600 هزار يورويي به ايران كه قبلاً از سوي مديرعامل ايران‌خودرو اعلام شده بود، چه اقدامي كرده‌ايد و چقدر از اين رقم پرداخت شده است؟ اظهار داشت: قبلاً انتقالات بزرگي براي تأمين مالي پروژه انجام داده‌ايم و شايد پرداخت غرامت هم جزو آن بوده است. به عبارت ديگر واردات ماشين‌آلات مونتاژكاري پژو، جايگزين پرداخت غرامت به ايران شده و موضوع بين طرفين معامله كاملاً تمام شده است.
وي افزود: جزئيات توافق پژو و ايران‌خودرو محرمانه است و نمي‌خواهيم راجع به آن حرف بزنيم. تاوارس تأكيد كرد: مشكلات گذشته را حل كرده‌ايم و بهتر است راجع به گذشته صحبت نكنيم. وي با بيان اينكه مشكلات گذشته رفع شده است، تصريح كرد: هر دو طرف انتظار داشتند كه اختلافات حل شود، چه مالي و چه غير مالي.

تاوارس خطاب به خبرنگاران گفت: بسياري از سؤالات شما بر مسائل گذشته تمركز دارد ولي اولويت ما تمركز بر گذشته نيست.
مديرعامل پژوسيتروئن با بيان اينكه شركت ما قرباني تحريم شد، گفت: جلو ما را گرفتند و ما مجبور بوديم به قوانين احترام بگذاريم زيرا در غير اين صورت عواقب وخيمي براي ما به همراه داشت.

وي تأكيد كرد: ما مشكلات مالي شديدي داشتيم و نمي‌خواستيم مشكلات مالي‌مان بدتر شود.
خبرنگاری همچنين از تاوارس پرسيد كه برنامه شما براي توقف توليد محصولات قديمي پژو در ايران مانند پژو 206 و پژو 405 و جايگزيني آنها چيست که تاوارس پاسخي به اين سؤال نداد. در عين حال يكه‌زارع مدير عامل ايران‌خودرو در اين خصوص گفت: تصميم‌گيري در اين مورد به پژو ربطي ندارد و ما در مورد محصولات قبلي تصميم مي‌گيريم.

وي در پاسخ به اين سؤال كه شما همچنان بابت توليد اين محصولات به پژو روياليتي(حق مونتاژ) پرداخت مي‌كنيد؟ گفت: بله روياليتي پرداخت مي‌كنيم. يكه‌زارع همچنين در واكنش به برنامه افزايش حضور رنو در ايران نيز گفت: ما اجازه نمي‌دهيم بازار ايران محل جنگ شركت‌هاي خارجي شود. ماتصميم مي‌گيريم كه چه شركايي براي ايران‌خودرو داشته باشيم. يكه‌زارع درباره بد‌عهدي‌ پژو نسبت به ايران خاطرنشان كرد: اينكه پژو از ايران خارج شد و صنعت خودروسازي در رابطه با توليد خودرو، روي به داخلي‌سازي كم‌كيفيت برخي قطعات و استفاده آن در خودروها آورد، به پژو ارتباطي ندارد اما به هر حال رفتن پژو از ايران اتفاق خوبي نبود ولي ورود قطعات بي‌كيفيت به صنعت خودروسازي ايران ربطي به اين شركت فرانسوي ندارد.

يكه‌زارع با بیان اینکه مردم ایران از رفتار پژو در تحریم ناراحتند، گفت: باید کاری کنید که این ناراحتی برطرف شود و تاوارس در پاسخ به این موضوع گفت: رفتار کسب‌و‌کار در مقایسه با کارهایی که در گذشته انجام داده‌ایم، تفاوت خواهد داشت.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
0
0
ما ناراحت نیستیم شما ناراحتید که میخاد دوباره بیاد جسنهای خوبشو عرضاه کنه . نه جنس های چینی رو قالب کردید تو پژو
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار