کد خبر: 815717
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
مدير اجرايي هواپيماسازي بوئينگ اعلام كرد كه اين شركت در حال پيشرفت در اجراي قرارداد فروش بيش از ۱۰۰ هواپيماي تجاري به ايران است، با اين ‌حال انتظار ندارد تا پايان سال ۲۰۱۶ اين توافق اجرايي شود.
به گزارش رويترز، توافق بوئينگ با ايران، بخشي از تلاش براي بازسازي و نوسازي ناوگان حمل‌ونقل هوايي اين كشور است. توافق هسته‌اي كه ايران و شش قدرت جهاني درخصوص برنامه هسته‌اي اين كشور در سال ۲۰۱۵ به آن رسيدند، مقدمه‌اي براي برداشته شدن تحريم‌ها و اين قرارداد بين ايران و اين شركت امريكايي شد.

دنيس مولينبرگ در حاشيه كنفرانسي خبري در شيكاگو به خبرنگاران گفت كه «اين هواپيماها در سال جاري ميلادي به ايران تحويل داده نخواهند شد و هركدام از اين قراردادها مدت‌زماني يك‌ساله، دوساله و سه‌ساله دارند.» رويترز نوشت كه ايران قصد دارد در ماه ژانويه ۱۱۸ فروند جت به ارزش ۲۷ ميليارد دلار را از شركت فرانسوي ايرباس بخرد و اين شركت از تأخير غيرمنتظره در دريافت پروانه و مجوز ايالات‌متحده در اين خصوص گلايه كرده است چراكه براي اجراي اين قرارداد به تعداد زيادي از قطعات امريكايي نياز دارد. يكي از مقامات ايراني كه از تأخيرهاي مكرر در ارائه مجوزهاي لازم از وزارت خزانه‌داري امريكا دلسرد شده است، به رويترز گفته بود كه معامله با ايرباس مي‌تواند تنها به خريد شش هواپيما محدود شود و در معامله با بوئينگ نيز تعداد هواپيماها از ۱۰۹ هواپيما به ۱۰۸ عدد كاهش پيدا مي‌كند.

مولينبرگ گفت: «ما در مراحل پاياني كار توافق با ايران هستيم و در عين ‌حال فرايندهاي قانوني براي دريافت مجوز از دولت ايالات‌متحده را طي مي‌كنيم. مدير اجرايي بوئينگ همچنين گفت كه هدف اين شركت ارائه اين هواپيماها تا پايان سال جاري ميلادي است با اين ‌حال اين اقدام فعلاً ميسر نيست.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار