کد خبر: 815527
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳
وزير اطلاعات جمهوري اسلامي ايران از مديران خواست ميان «مسئوليت» و «دوتابعيتي‌بودن» يکي را انتخاب کنند.
هشدار حجت‌الاسلام علوي درباره دارندگان گرين‌کارت و دوتابعيتي را بيش از هر چيزي بايد ناشي از نوعي نگراني درباره خطر نفوذ ارزيابي کرد؛ خطري که بارها از سوي دلسوزان نظام گوشزد شده و اکنون عالي‌ترين مقام امنيتي کشور که خود نيز چندي پيش گفته بود امروز خطر نفوذ از هر زمان ديگري جدي‌تر شده است، درباره تبعات آن هشدار مي‌دهد.

در جلسه عصر ديروز کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس موضوع درخواست تحقيق و تفحص از دوتابعيتي‌ها و دادن گرين‌کارت در حوزه مسئولان و مديران ارشد کشور با حضور وزير اطلاعات مورد بحث و بررسي قرار گرفت که به گفته سخنگوي اين کميسيون، ابطحي نماينده خميني‌شهر به نمايندگي از درخواست‌کنندگان تفحص توضيحاتي نسبت به خطرات امنيتي و سياسي وجود دوتابعيتي‌ها در دستگاه‌هاي اجرايي و مديريتي داشته و خواستار تصويب تفحص شده است. 

سيدمحمود علوي، وزير اطلاعات نيز در اين رابطه با اشاره به قوانين موجود در مورد تابعيت و دوتابعيتي‌ها اظهار کرد: «ما طبق قانون در استعلامات به هيچ عنوان کوتاه نيامده و نخواهيم آمد به‌طوري‌که در بيش از 70 مورد از استعلامات نسبت به تابعيت آنها ترديد داشته و بررسي کرديم، صلاحيت آنهايي را که براي ما اثبات نشد، رد کرديم. رئيس‌جمهور نيز بر اين امر تأکيد داشته و از ما خواستند که با عمل دقيق کوتاه نياييم، وزارت اطلاعات حتي روي مديراني که بعد از مسئوليت اقدام به گرفتن تابعيت مضاعف يا گرين‌کارت و اقامت کرده و آن را دنبال مي‌کنند، حساسيت دارد.» علوي افزود: «به آنها گفته شده بين مسئوليت و تابعيت مضاعف و گرين‌کارت و اقامت يکي را انتخاب کنند. اگر تابعيت مضاعف و گرين‌کارت و اقامت بگيرند به مقام مافوق آنها گفته مي‌شود که در اين صورت ادامه مسئوليت براي اين افراد امکان‌پذير نيست.» وي در عين حال تحقيق و تفحص درباره دوتابعيتي‌ها را در راستاي کمک به وزارتخانه متبوع ارزيابي و از آن استقبال کرد.
 
سناتور امريکايي در تور اطلاعاتي ما بود
به گفته نقوي‌حسيني، سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در ادامه اين جلسه حاجي‌دليگاني، نماينده شاهين شهر به نمايندگي از سؤال‌کنندگان، سؤالي از وزير اطلاعات مطرح کرد مبني بر اينکه اقدامات اين وزارتخانه براي جلوگيري و برخورد با مصاديق نفوذ در جامعه‌هاي علمي و فرهنگي کشور چيست؟ علوي وزير اطلاعات در پاسخ گفت: دستگاه اطلاعاتي با حساسيت ويژه روي پروژه نفوذ، اشراف کامل اطلاعاتي و امنيتي تحت هر پوششي دارد. نظارت کامل وجود دارد و در هر مرحله‌اي در صورت لزوم برخورد قاطع صورت مي‌گيرد.  وي ادامه داد: به‌طور مثال سفر جيمز داباکيس (سناتور امريکايي) کاملاً تحت اشراف اطلاعاتي انجام گرفت و در تور اطلاعاتي وزارت بود. او تاکنون دو بار به ايران آمده ولي سفر اخير وي کاملاً در اختيار بود. سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در جمع‌بندي جلسه ديروز کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تصريح کرد: طرح تحقيق و تفحص از تابعيت مضاعف، گرين‌کارت و اقامت مديران و مسئولان ارشد نيز بعد از رأي‌گيري رد شد، اما کميسيون تأکيد کرد که بايد با ارائه طرح جامع از ورود دارندگان تابعيت مضاعف به مسئوليت و مديريت جلوگيري شود.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
0
0
جناب وزیرمحترم اطلاعات "مسئولین دوتابعیتی فرصت خوبی برای نفوذ دشمن بوده "و راه انتخاب نفوذ ازطریق
این قشر"چنانچه دارای تفکرات جاه طلبی و یا ثروت اندوزی"با ترقی سریع و زندگی اشرافی باشند"طعمه خوبی خواهند بود"بنابراین همانگونه که بیان داشتید"دوتابعتی ها باید بین داشتن
مسئولیت و دوتابعیتی خودشان "یکی را
انتخاب کنند"راه سومی وجود ندارد.
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
0
0
حکومت باید بطور حتم به بحث دوتابعیتیها و مسئولیت آنها اقدام جدی به عمل آورد .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار