کد خبر: 815380
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸
رئیس پلیس فتای قروه:
رئیس پلیس فتای قروه گفت: باید خانواده‌ها و افراد دغدغه‌مند با معضلات شبکه‌های اجتماعی آشنا شوند و تا حد امکان از این آسیب‌ها دوری کنند.

به گزارش جوان از کردستان، علی غلامی در مراسم جشن مهر و دانش با قرائت پیام مهر که در دبیرستان میثاق شهرستان قروه و به مناسبت هفته ناجا برگزار شد با بیان اینکه امروز شبکه‌های اجتماعی به عنوان آسیب و تهدیدی بزرگ در جامعه محسوب می‌شوند، اظهار داشت: باید دانش‌آموزان در استفاده از این شبکه‌ها دقت داشته باشند.

 وی به اهداف دشمن از راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی اشاره نمود و افزود: دشمن امروز با هدف از بین بردن اعتقادات و ارزش‌های جامعه مسلمانان وارد عرصه شبکه‌های مجازی شده است و با طراحی اپلیکیشن‌های پیام‌رسان تلفن همراه به دنبال از بین بردن بنیان خانواده‌ها است.

 رئیس پلیس فتای قروه بر اهمیت آگاهی‌بخشی به جامعه در استفاده از فضای مجازی تاکید و خاطرنشان کرد: با ظهور سیستم‌ها و توسعه سرویس‌های جدید سیستم‌هایی برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی و گروهی به وجود آمده است که شبکه‌های اجتماعی، سیستم های اشتراک گذاری عکس، ویدئو و سایر محتواها، دایره المعارف‌ها، سیستم‌های اشتراک‌گذاری فایل، تورنت‌ها، سرویس‌های جانمایی مثل گوگل ارت، ویکی‌مپیا و بسیاری دیگر از سرویس‌های اینترنتی از آن جمله است.

غلامی با بیان اینکه این سرویس‌ها این امکان را به افراد می‌دهند که منابع مشترکی را با دیگران ایجاد نمایند، گفت: در صورت عدم رعایت مسائل و الزامات امنیتی و اصول محرمانه‌ در این اشتراک‌گذاری‌ها آسیب‌های جدی در حوزه‌های فردی اجتماعی و خانوادگی به وقوع خواهد پیوست.

وی خطاب به دانش‌آموزان فعال در حوزه فضای مجازی خاطرنشان کرد: عکس‌ها، ویدیوها و سایر اطلاعات شخصی را تنها با کسانی به اشتراک بگذارید که درجه اعتماد بالایی به آنها دارید.

رئیس پلیس فتای قروه با تاکید بر اینکه سیستم‌های به اشتراک‌گذاری اطلاعات مکانی نظیر گوگل ارت و ویکی مپیا می‌توانند مورد استفاده سیستم‌های جاسوسی دشمن نیز قرار گیرند، بیان داشت: جانمایی اماکن حیاتی و حساس نظیر اماکن سیاسی و نظامی، خدماتی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، اطلاعات مناسبی را برای دشمن فراهم می‌کند و فرد را بی آنکه خود بخواهد به یک جاسوس خائن تبدیل می‌کند.

این مسئول نظامی تصریح کرد: برای تبهکارانی که از مهندسی اجتماعی برای مقاصد مجرمانه خود استفاده می‌کنند هیچ اطلاعاتی ارزشمندتر از اطلاعات دسته اولی که خود کاربران به اشتراک گذاشته‌اند نیست.


به گفته غلامی، هر فردی نقش مهمی در محافظت از اطلاعات حساس دارد.


 رئیس پلیس فتای شهرستان قروه افزود: انتشار اطلاعات محرمانه در شبکه‌های اجتماعی اینترنتی حتی با رعایت سیاست‌های محرمانه باز هم به منزله افشای اطلاعات است.


وی در پایان گفت: جاسوس‌افزارها، در رایانه‌ها به دنبال اطلاعات حساس می‌گردند که باید نرم‌افزارهای امنیتی را برای کاهش آسیب آنها به کار گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر