کد خبر: 814836
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
اعضا انجمن کتابخانه های عمومی استان خواستار شدند
در سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان که روز چهارشنبه 7 مهرماه به ریاست خدابخش مرادی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و با حضور کلیه اعضا انجمن در محل دفتر استاندار برگزار شد فرهاد خلیل مقدم، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ضمن اشاره به بدهی شهرداریها به کتابخانه های استان افزود: هم اینک از 40 شهر چهارمحال و بختیاری در 28 شهر کتابخانه عمومی و انجمن فعال وجود دارد که با وجود تشکیل این انجمن ها و فعالیتهای گسترده فرهنگی کتابخانه های موجود ولی همچنان شهرداری ها نسبت به پرداخت نیم درصد سهم قانونی کتابخانه کم توجهی می کنند.
حمیرا رحیمی

به گفته خلیل مقدم در این استان 63 کتابخانه عمومی فعال وجود دارد که 13 باب کتابخانه مشارکتی و 50 کتابخانه نهادی  را شامل می شود که این کتابخانه ها با عشق به کتابخوان کردن افراد و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی به کار خود ادامه می دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به اینکه کتابخانه های عمومی به رسالت خطیر خود در امر گسترش عادت به مطالعه و افزایش علم و آگاهی افراد با تمام توان و با تحمل مشکلات ادامه می دهد بیان داشت شایسته است همه دستگاهها بویژه شهرداریها در راه تحقق منویات مقام عظمای ولایت در خصوص کتاب و کتابخوانی با تعامل با کتابخانه های عمومی عمومی این رسالت ارزشمند را دنبال کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست ضمن تأکید بر لزوم پرداخت مطالبات قانونی کتابخانه ها توسط شهرداری های استان گفت: دانستن حق مردم است و برای دانستن باید مطالعه کرد و جامعه باید ارتباط قوی تری با کتاب برقرار کند.

خدابخش مرادی بر لزوم افزایش کتاب های مرجع و به روز رسانی منابع موجود در کتابخانه های استان تاکید کرد و بیان داشت این اقدام در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین دانش آموزان و خانواده ها و دسترسی مناسب دانش آموزان به کتاب های مرجع با توجه به افزایش استفاده نوجوانان و جوانان از شبکه های مجازی است.

در ادامه حبیب ا.. وفایی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم خواستار رعایت حقوق قانونی کتابخانه ها توسط شهرداریها شد و بر رعایت این مهم جهت پیشبرد امور تأکید کرد.

گفتنی است در این جلسه مشکل اجاره ای بودن مکان اداره کل کتابخانه های عمومی استان بررسی و برای رفع این مشکل تصمیم گیری شد.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر