کد خبر: 814753
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵
رئيس سازمان سينمايي اعلام كرد اين اختيار به صاحبان فيلم «رستاخيز» واگذار شد تا تصوير حضرت عباس(ع) را به نمايش بگذارند يا نگذارند و ما از تصميم آنها حمايت مي‌كنيم.
حجت‌الله ايوبي، رئيس سازمان سينمايي که در اختتاميه چهاردهمين جشنواره فيلم مقاومت حضور داشت درباره آخرين وضعيت فيلم سينمايي «رستاخيز» گفت: در اين مدت گفت‌وگوهاي زيادي با احمدرضا درويش و تقي عليقلي‌زاده به عنوان صاحبان اين فيلم داشتيم و همه باهم در تلاش هستيم و همكاري مي‌كنيم تا جامعه اسلامي و تشيع از اين اثر فاخر محروم نشوند. وي افزود: با توجه به مجموعه اتفاقاتي كه رخ داد، فكر مي‌كنم در حال رسيدن به نتيجه با يكديگر هستيم البته شنبه مصادف با ۱۰ مهر ماه جلسه‌اي با يكديگر داشتيم.

به هر حال با توجه به چيزي كه اعلام كرده بوديم ما بر سر عهد و پروانه نمايشي كه داده بوديم، هستيم. ايوبي عنوان كرد: ما حتي اعلام كرديم كه اگر صاحبان فيلم اصرار بر نمايش فيلم با چهره حضرت عباس(ع) هستند، اين اتفاق مي‌افتد و ما حرفي نداريم. ما در واقع اختيار را به صاحبان فيلم داده‌ايم زيرا آنها افرادي متدين و آشنا به فضاي كشور هستند و به خوبي مسائل را درك مي‌كنند.

رئيس سازمان سينمايي بيان كرد: صاحبان فيلم قدر اثر خود را مي‌دانند به همين دليل منتظر هستيم تا خودشان به يك تصميم واحد برسند كه آيا نمايش فيلم با نمايش چهره باشد يا بدون چهره. هر تصميمي كه آنها بگيرند ما تلاش مي‌كنيم تصميمشان را عملي كنيم. ايوبي تأكيد كرد: با توجه به اينكه اكران «رستاخيز» از موعد نمايش خود به تعويق افتاده است، صاحبان فيلم، انتظار حمايت بيشتري از ما دارند بنابراين با توجه به اينكه صاحبان فيلم انسان‌هاي منطقي هستند هر تصميمي كه بگيرند به آن احترام مي‌گذاريم، ما همه تلاش خودمان را مي‌كنيم تا خواست و نظر آنها عملي شود.

وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا اين تصميم سازمان سينمايي متأثر از رأيي است كه چندي پيش به نفع رستاخيز در نظام قضايي كشور صادر شد، گفت: ما بارها گفته‌ايم در اين پرونده حاكم و محكوم و شاكي و متشاكي وجود ندارد، ما و صاحبان فيلم رستاخيز يكي هستيم. در اين باره هم بايد بگويم اين رأي تازه صادر شده است و به دليل وظايف سازماني كه وزارت ارشاد دارد، اداره كل حقوقي اعتراض كرده است و ما منتظر تجديد نظر هستيم و اگر چنانچه رأي ابلاغ شود به معناي اين است كه مي‌توانند درخواست خسارت كنند. رئيس سازمان سينمايي در پايان خاطرنشان كرد: درخواست خسارت، فرايندي را در پي دارد كه در اين مدت هم ما و هم خودشان و هم مردم اين فرصت را از دست مي‌دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار